Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren gevulde paprika’s met tomatenpuree en alle kruiden en zelfs nog 1 tomaat uet. Zelfgemaakte yoghurt erbij en knof uit de tuin. Was superlekker. Vind het zo balen dat je hier 2 u mee bezig bent voor je het kunt eten. (Ik maak dan ook altijd voor 2 dagen, gisteren was dag 2 en net een pietsie te weinig...) gelukkig kwam er een grote salade uet bij met de laatste paprika uit de tuin. Lang van kunnen genieten. De plant in de kas doet het overigens nog met nog kleine paprikaatjes , dus wie weet komt er stiekem toch nog een echte laatste.

Heb als ontbijt de zelfgemaakte vanilleyoghurt van gisteren op. En echt... de lekkerste die ik ooit heb gemaakt. Pure slagroom in je mond, zó belachelijk romig!

907f2be8d272f2408f93a13b532b2eca.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Worteltjes gekookt met een stiekem schepje suiker en na het afgieten een flinke hand peterselie en een klont boter. 

Tomaatjes uit de kas gebakken met Provencaalse kruiden. Rijst en veldknakworstjes erbij.

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Curry met 4 aubergines en 4 courgettes. De laatste voordat de planten werden geruimd. De aubergine had kennelijk nog 4 kleintjes eraan hangen. Mazzeltje. Lekkere curry ook.

Ook nog Vanilleyoghurt. Was geen straf.

Geplaatst:

Pastinaak puree met creme fraiche en salade uet! De proteïnen en overige groentjes waren gekocht, maar ow zo lekker. Vind dat aardse zo heerlijk. Jammer dat mijn kinderen daar niet dezelfde ideeen over hebben. Tis dat het Sinterklaas tijd is en die mijter nog heel veel indruk maakt... maar anders

Geplaatst:

Gisteren Foe yong hai omdat er de laatste dagen eieren worden gelegd met een dunne schil die niet lang houdbaar zijn. Met hamreepjes en doperwten. 

Zometeen kliekjesprak: een restje ham van gisteren, een stukje metworst, wat rijst van gisteren plus heel iets van die saus, aangevuld met een handje pasta en een pot pastasaus. Dat schuift vast erg goed naar binnen na een middag hout zagen en hakken en stapelen :thumbup: 

Geplaatst:

Pindasoep met mie en garnalen
Met oa de allerlaatste Lavas uit de tuin, knof, wilde knoffel bloemen, koriander, nootmuskaat. na de foto heb ik er wat knapperige komkommer bij gedaan. Stond niet in het recept, was wel heel lekker.

73202356ceb347aaa5815fcbb3933ecb.jpg

Kinderen vonden het wat minder, maar de man en ik hebben er erg van genoten.

Geplaatst:

rijsttafeltje voor de buurtjes, witte kool was gesnipperd en ingevroren, opgebakken met kemirie en kerrie, was geen succes vond ik

rest wel

restjes ook

Geplaatst:

Hoe maak jij bamischijven, Jeanine?
Klinkt als een leuk idee om es te proberen.
Hier hadden we gisteren - heb dit al 10x geschreven, maar nu echt - de allerlaatste tomaten uit de kas. Planten ook geruimd nu. Want was echt over. Maar zelden, of eigenlijk nooit, nog tot bijna december tomaten gegeten uet. Niet de lekkerste hoor. Zeker niet. Maar met flink wat knof, paprika, geraspte wortel, Spaanse peper en citroen was het een heel beste salsa.

Verder eten we veel knollen nu. Piepers, pastinaken, knolselderij, bietjes, penen. Oh en pompoen. In welke combi ook. Maar bovenstaand in blokjes, olie, knof, zeezout dr door. Op n bakplaat en daar twee kippenbouten op in de oven. Mjam. Kan weinig tegenop! Gaan we vanavond eten. Denk ik!

wees bevriend met kleine dingen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...