speets Posted January 12, 2020 Share Posted January 12, 2020 Gister viel hier een enveloppe op de mat met brieven uit de oorlog, van mijn Limburgse opa (1888), waarin hij schrijft over bruine en gele soepbonen. Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar wat bedoelt hij nou met rattenkeutelbonen? Ik kreeg niet één hit, dus heb me in arren moede en geheel tegen mijn principes tot Google gewend. En ja hoor: Wouter Klootwijk: "Brabant heeft of had een eigen bonenras: Brabantse rattenkeutels." https://www.parool.nl/ps/belle-en-de-bonen~bbecf156/ (ook over de Maribelle). Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted January 12, 2020 Share Posted January 12, 2020 Super gaaf dat die brieven nog circuleren in de familie. Als je iets tegen google hebt, kun je misschien www.duckduckgo.com gebruiken om voortaan iets op te zoeken. De zoekmachine die je niet volgt. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted January 13, 2020 Author Share Posted January 13, 2020 Dank je rorror. Dat is ook precies de zoekmachine die ik gebruik, maar die gaf dus geen enkele hit Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Wat mooi zeg, zulke oude brieven. Zo leer je ook nog wat bij. Die rattenkeutelbonen ken ik ook niet, maar als die ergens te verkrijgen zijn, dan is probeer ik zulke oude rassen altijd graag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts