Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heel simpel: ik had veel citroenen. zeg twintig. En twee weckpotten, zeer heet schoongemaakt en de citroenen gewoon geborsteld onder de koude kraan. Het waren onbespotenen zo van de boom.

Steeds een citroen ingesneden in vieren maar niet helemaal door. Een eetlepel zout in de citroen en de citroen in de pot. Zo doorgegaan totdat de pot vol was. En de andere ook. Alleen hier en daar een laurierblaadje erbij. Dan citroenen uitgeperst en de pot bijgevuld met sap. Nog twee extra eetlepels zout bijgevoegd na een dag of wat, omdat het erg bubbelde en omdat ik in een recept had gelezen dat dat kon.

NU twee weken laten bubbelt het niet meer en ruikt erg goed. Voorlopig laat ik het staan in de koele benedenkeuken.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 months later...
Posted

Hoe smaakt zoiets nu uiteindelijk, Appelvrouw? Zout? Zuur? Citroenig? Bitter?

En waar gebruik je zoute (?) citroenen voor? Ik kan niet zeggen ze ooit gemist te hebben namelijk :)

Tot slot: hoe lang kun je ze bewaren...

Nou ja, ik ben in de citrusmodus

wees bevriend met kleine dingen

Posted

Je kan het erg lang bewaren, zolang alles maar onder 'water' blijft. Ik zet de opengemaakte pot wel in de koelkast.