Geplaatst: 5 februari 20205 j Hi, Ik wil een klein fruittuintje maken van mijn tuin die op het noordwesten staat. Ik woon op zandgrond en ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het plaatsen van blauwe bessen en frambozen dicht bij elkaar? En zouden aardbeien ook tussen deze planten geplant kunnen worden? thanks alvast
Geplaatst: 5 februari 20205 j Goede middag... Volgens deze site kunnen blauwe bessen en aardbeien goed gecombineerd worden, maar aardbeien en frambozen niet...een tuin op het noorden is ook niet bij uitstek geschikt voor deze teelten/fruitsoorten.. Beter is natuurlijk op het zuiden, of op het westen, daar deze planten graag in het zonnetje staan http://www.houtwal.be/vakartikels/boekbesprekingen/goede_slechte_buren_combinatieteeltenfruit.htm
Geplaatst: 5 februari 20205 j Ik heb ze allebei in de tuin, maar niet bij elkaar. Frambozen woekeren onwijs, ik verwacht eigenlijk dat die de overhand gaan krijgen.Maar wellicht heeft iemand daar andere ervaringen mee.
Geplaatst: 5 februari 20205 j Sowieso concurrenten van elkaarWortelen allebei relatief ondiep dus voor vocht en voeding 'vechten'Verder geen ervaring mee
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.