JdS Posted August 8, 2011 Share Posted August 8, 2011 Hallo allemaal, nog een "smaakvraag". Ik heb ook blauwe bessen staan, te weten drie rassen: Bluecrop, Duke en Northland.Pas geleden een smaaktest gedaan en wat me opviel: alle bessen van Northland waren veruit het zuurst, Duke het zoetst en Bluecrop er tussenin. Zijn dit ras-eigenschappen? (In alle boeken zijn alle bessen lekker en zoet). Of komt dit door hoeveelheid zon, regen, en andere omgevingsinvloeden? Welk ras eet je als je bessen op de markt haalt? groeten JdS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 8, 2011 Share Posted August 8, 2011 Er zit veel smaakverschil tussen de rassen, sommige smaken naar cassis en andere zijn weer smaakloos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 8, 2011 Share Posted August 8, 2011 Een combinatie, maar het verschil in smaak zit hem inderdaad vooral in het ras. De zon/voedingsstoffen/water kan ook meehelpen. Zo zie je dat je goede en slechte fruitjaren hebt: het 1e jaar heeft het weer aan de smaak geholpen en het andere jaar smaakt het fruit nergens naar. Zelf ben ik erg fan van Bluejay en Bluecrop. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts