rommert Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 wat voor een aardbei ras is geschikt voor in de kas? heb nog een aantal grote potten staan die wil ik dan winters in de kas en zomers buiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted August 8, 2011 Share Posted August 8, 2011 Sonata is er zeer geschikt voor, zeker als er geen bestuiving is door bijen-hommels.De bloemen hebben veel stuifmeel en daardoor minder vervormde vruchten.Het is zelfs dat je Elsanta naast Sonata zet dat de hommels Elsanta links laten liggen, ze geven de voorkeur aan de bloemen of beter het vele stuifmeel van de Sonata Er zijn nog soorten hoor, ik ga in de serre Lambada-Elvira en Sonata zetten. Wat ik wel doe in de serre is met een plumeau voor hommel spelen, doe dan wel een gestreept pakje aan en loop zoemend rond Wel oppassen met potten aardbeien in de kas in de winter, ze hebben behoefte aan een minimaal aantal koude uren, ze kunnen het daar met zonnig weer te warm gaan hebben. Ik laat mijn aardbeibakken gewoon buiten staan en dek ze af met vliesdoek enkel als het vriest dag en nacht lager dan -5. Is natuurlijk niet te doen dit aantal bij vriesweer telkens in de serre en er dan weer buiten te zetten. Maar als jij er niet zoveel hebt is dat te doen, enkel als het vriest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
senne Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Wat ik wel doe in de serre is met een plumeau voor hommel spelen, doe dan wel een gestreept pakje aan en loop zoemend rond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Getver ben betrapt Rara waar steekt de plumeau? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts