Ğřěěň Geplaatst: 14 maart 2020 Geplaatst: 14 maart 2020 (aangepast) Hi all, De afbeelding zegt denk ik genoeg. Het betreft een Abrikoos. De witte strepen lijkt schimmelvorming. Is dit ernstig? Zo ja, wat is het en hoe (biologisch) te voorkomen/bestrijden? Alvast bedankt! 14 maart 2020 aangepast door Ğřěěň Extra foto toegevoegd Quote
rorror Geplaatst: 14 maart 2020 Geplaatst: 14 maart 2020 Is dat niet gewoon barst vorming? Doordat de stam/tak dikker wordt. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Ğřěěň Geplaatst: 14 maart 2020 Auteur Geplaatst: 14 maart 2020 Goedemorgen, bedankt voor je reactie. Helaas is de foto geüpload met lage resolutie, maar ingezoomd op mijn telefoon lijken het schimmeldraden óp de tak. Ik kan barstvorming niet uitsluiten, gezien ik hier geen kennis van heb 😃 Quote
weknow Geplaatst: 14 maart 2020 Geplaatst: 14 maart 2020 Geen bekend schimmel. Maar ook geen bast die ik dan als van abrikoos waarvan jonge takken verhouten kan herkennen. Met andere woorden: Ik kan dit verschijnsel eigenlijk niet goed plaatsen. Zou het kunnen dat de boom gekocht is met een beschermende was of waxinelaagje tegen uitdroging en dat dat nu door de groei is gaan barsten? Wat ik verder op de foto zie aan knoppen en takjes ziet er niet ongezond of aangetast uit. Zou me zelf geen zorgen maken. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Ğřěěň Geplaatst: 16 maart 2020 Auteur Geplaatst: 16 maart 2020 Dankjewel voor de reacties. Ik zal het eens proberen te verwijderen met een mesje ofzo. Kijken of het terugkomt 😃 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.