Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou graag eens wat andere dan de “gebruikelijke” tomaatjes zaaien. 
wie van jullie heeft enkele zaden voor mij? 
Gewoon voor de leuk. 
zou er blij mee zijn. 
gr

Janny

Geplaatst:

Hoeveel soorten wil je Janny? Heb hier een 30-tal liggen en gisteren 18 soorten telkens 4x gezaaid. Is voor hier meer dan genoeg. Als je me zegt hoeveel soorten/zaadjes je wenst en je adres geeft stuur ik je wat als "terug-welkom-kadootje" en leuke bezigheid in deze vervelende corona-tijden. Makkelijkste met PBtje. 😉

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Mijn inbox is nu opgeruimd. Ik kan weer PBtjes ontvangen. Was wel even werk om 1000 berichtjes of zo te verwijderen. 🤒

Sorry voor het probleem, Janny. Door het vernieuwen van het forum zaten blijkbaar alle berichten bij elkaar...veel meer dan ik wist...en er was een nieuw maximum van 500......ik had het eigenlijk niet in de gaten. Weer wat geleerd.

Geef me even een idee, Janny, hoeveel tomaten je wilt opkweken. Dan maak ik wat klaar. 

Tip...dank ook aan Mellie...verwijder je desktopfoto van je PB vanwege priveadres. 

Geplaatst:

Had je berichtje wel gekregen, Janny. Ik had er genoeg gezaaid....en eerlijk gezegd vind ik tomatenzaden geen bijzondere verdienste. Oogst zelf jaarlijks wat van mijn beste soorten, koop wel eens wat bij bijvoorbeeld Diana of tuinkabouter of de erg informatieve website van `Haal meer uit je tuin` (Voor Velt-leden: In het tijdschrift Seizoenen elke keer een artikel van de leerzame en bijzondere activiteiten en werkwijzen van Elena en Alexander van "Haal meer uit je tuin"...aanbevolen!) en verder heeft de Zadenwerkgroep van Velt in het kader van Reclaim the Seeds jaarlijks een heel aantal soorten voor een gezamenlijke "tomatentest".  Ik kan zelf rond de 25 planten kwijt, liefst overdekt en dat is meer dan voldoende voor een jaar lang overvloed, vers en in de vriezer of uit potjes. Moet me dus beperken en zaai van max. 18 soorten telkens 3 zaadjes...nog wat planten over om uit te delen. Tomaat is wel de allergemakkelijkste groente om zaad van te winnen en soortecht verder te kweken. Wat ik maar wil zeggen: Het was geen moeite om je wat te sturen. 😉

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...