Geplaatst: 11 augustus 201114 j Beste mensen, Allereerst moet ik zeggen dat ik een enthousiaste nieuweling ben als het gaat om een moestuintje beheren. Tot mijn grote verbazing viel er een paprika af van mijn plantje.Na enige research op internet denk ik dat er te weinig ruimte is aan mijn plant voor alle paprika's om te kunnen groeien, klopt dit?Moet ik dus enkele paprika's 'snoeien' om de andere paprika's goed en ruimtelijk te laten groeien?Hoeveel paprika's kan ik per plant oogsten? ( ik lees op internet vanaf 3 tot 8 paprika's ) Tot slot wou ik nog even informeren hoe mijn plantje er bij staat ( zie foto's ). Is het al te laat in het seizoen om ze nog te laten rijpen? Ze zijn nu al bijna 2 weken groen, en de eindkleur moet rood worden. Alvast bedankt Mvg Pim foto's:
Geplaatst: 11 augustus 201114 j Pim, De paprika's hebben nog tijd genoeg om te rijpen en dat zou ik je dan ook aanraden. Vele malen lekkerder dan een groene paprika Je planten staan er in ieder geval gezond bij. Was het nog maar een klein paprika-tje dat afviel? In dat geval kan dat komen omdat de plant nu even genoeg vruchten heeft aangemaakt en daarvoor alle voedingstoffen nodig heeft (een soort zelf regulering) of omdat het bloemetje niet bevrucht is. Kan ook komen door het weer. Weinig ruimte zal niet de oorzaak zijn tenzij ze elkaar echt wegdrukken. Het is wel zo dat de plant maar een x aantal vruchten tegelijk kan verwerken, als je dus een aantal paprika's groen oogst groeit de plant weer verder en kan deze weer nieuwe vruchten aan. Zoals je al gemerkt het duurt het wel even voordat ze volgroeid en rijp zijn.
Geplaatst: 11 augustus 201114 j Auteur Hallo Jorg,Het was inderdaad een kleine paprika.Bedankt voor je reactie, ik zal geduldig afwachten
Geplaatst: 13 augustus 201114 j Hier in de kas beginnen de paprika's te schimmelen.Door de nattigheid buiten wordt de kas niet echt droog, ondanks veelvuldig ventileren.
Geplaatst: 14 augustus 201114 j Pim, De paprika's hebben nog tijd genoeg om te rijpen en dat zou ik je dan ook aanraden. Vele malen lekkerder dan een groene paprika Je planten staan er in ieder geval gezond bij. Was het nog maar een klein paprika-tje dat afviel? In dat geval kan dat komen omdat de plant nu even genoeg vruchten heeft aangemaakt en daarvoor alle voedingstoffen nodig heeft (een soort zelf regulering) of omdat het bloemetje niet bevrucht is. Kan ook komen door het weer. Weinig ruimte zal niet de oorzaak zijn tenzij ze elkaar echt wegdrukken. Het is wel zo dat de plant maar een x aantal vruchten tegelijk kan verwerken, als je dus een aantal paprika's groen oogst groeit de plant weer verder en kan deze weer nieuwe vruchten aan. Zoals je al gemerkt het duurt het wel even voordat ze volgroeid en rijp zijn.Precies ik oogst altijd eerst wat groene, die ik dan invries voor door wokgerechten etc. zo rauw vind ik ze niet geweldig. Waardoor de plant weer nieuwe paprika's toe laat zeg maar! Even a broken clock is right twice a day
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.