Nielsmeboer Geplaatst: 31 maart 2020 Geplaatst: 31 maart 2020 Hallo Wat gaat er mis met mijn opgekweekte groente? Vooral de sla in het bakje rechts gaat niet zo lekker... Te dik gezaaid? Verbrand door de zon? Het kastje staat tegen een muur gericht op Het zuiden en blijft in principe de hele dag gesloten. Verder heb ik er van de week courgette en tuinbonen in voorgezaaid Quote
rorror Geplaatst: 31 maart 2020 Geplaatst: 31 maart 2020 Ik denk inderdaad verbrand/verdroging door de zon. Kastje op het zuiden, betekend dus gehele dag in de zon? Enig idee hoe warm dat wordt overdag? Bij mij kas, was het na een uurtje zon vandaag 27graden.. Dus dan moeten de luikjes open. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Patrijs Geplaatst: 31 maart 2020 Geplaatst: 31 maart 2020 (aangepast) Ziet er op het eerste gezicht uit als te warm gestaan, gekookte sla. Zelf heb ik mijn platte bak al heel lang op luchten staan, zowel overdag als 's avonds en bij zonnig weer overdag een of twee ramen er helemaal af. En die staat nog vol in de koude wind en niet beschut tegen een muur. Zo'n klein kasje wordt snel te warm nu de zon wat krachtiger wordt, en zeker planten die niet zoveel warmte nodig hebben als tuinbonen kunnen het dan zwaa krijgen Te droog (tijdelijk) zou ook nog kunnen, de kluit aarde is aan de randen flink gekrompen, een teken van droogte. Maar zo te zien krijgen ze wel genoeg water. Een troost, je hebt genoeg plantjes. 31 maart 2020 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
Nielsmeboer Geplaatst: 1 april 2020 Auteur Geplaatst: 1 april 2020 Bedankt voor de reacties. Vanochtend voor het werk het boven raam op een kier van +- 5cm gezet. Te droog is het ook 1 malig geweest vergist in hoe snel dat ging.. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.