Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Geïmpregneerd hout

Annemarie10

Recommended Posts

Goedemorgen,

Mijn man heeft gisteren een verticale tuin gekocht van geïmpregneerd hout van de Gamma. Leuk om onze kinderen iets te leren. Er zit wat worteldoek bij zodat de grond niet direct het hout raakt. Ik vraag me dus af of onze kruiden en aardbeien wel gezond zullen zijn als ze in/op/tussen/tegen geïmpregneerd hout aan groeien. Bedankt voor jullie reacties

tsja, worteldoek is doorlatend dus dat werkt niet als afdichting

verduurzamen van hout kan alleen met ongezond spul maar het kan tegenwoordig gefixeerd worden door een warmtebehandling, dan loogt met niet/minder uit

ik weet niet waar de Gamma zijn hout vandaan haalt, misschien hebben ze het laten keuren voor eetbaar spul? even vragen?

afdekken met verf oid zal niet goed lukken, misschien kun je er kunststof bakken in hangen? (maarja, das weer kunsstof...)

• Thanks 1

Of geïmpregneerd hout vd Gamma oké is voor groente weet ik niet. Er is wel verschil tussen in NL en van elders geïmpregneerd /geïmporteerd hout. Hout van elders hoeft aan minder regels te voldoen en bevat vaak meer rommel.

Ik zou er in ieder geval niet zomaar van uitgaan dat ze veilige spullen verkopen bij de Gamma. 

Het is trouwens wel mogelijk om zelf iets te maken met bv Robinia hout. Dat hoeft niet te worden behandeld en gaat toch lang mee. 

Edited by Trea
  • Thanks 1