richardm Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 ik wil graag groenbemester gebruiken om mijn grond te verbeteren. welke raden jullie aan en waarom? Quote
Koert Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Dat ligt aan veel factoren, wat heeft er gestaan wat komt er te staan, vanwege wisselteelt, maar ook wat laat de groenbemester achter, wat gebruikt ie etc. Wanneer wil je zaaien (vorstgevoeligheid etc.). Welke grondsoort je hebt, of je bv. aaltjes wilt bestrijden etc.Ik gebruik meestal alleen phacelia (vooral omdat het zoveel bijen en hommels lokt en behoorlijk wat stikstof achterlaat) en wintertarwe of rogge (vanwege de vorstbestendigheid en dus nog laat te zaaien) Quote Even a broken clock is right twice a day
aardbeijim Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Grond verbeteren kwa structuur of kwa voeding? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
richardm Geplaatst: 16 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2011 allebeide eigenlijk!koert bedankt voor je antwoord ik denk trouwens dat het wintertarwe wordt. Quote
rommert Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 ja dat is denk ik wel een goed want ik had ook gewoon graan gebruikt wat de boeren telen maar ik heb er wel mooie losse grond van gekregen Quote
richardm Geplaatst: 16 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2011 ja mijn broers en oom zijn ook boer dus die hebben ook nog wel wat liggen voor mij! (hoop ik ) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.