geedee Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 Dus dat is dan een soort aardappel die alleen maar kleine nakomelingen maakt?? Zo ja , dan ga ik m ook zetten volgend jaar. Ik zoek nu namelijk speciaal de kleine er tussen uit om inderdaad in schil te koken en die zijn ook heeeeerlijk. We noemen ze hier "schwöllemennekes" Quote
harmony Geplaatst: 8 september 2011 Auteur Geplaatst: 8 september 2011 @ Geedee, Roseval is ook een heerlijke aardappel om in de schil te koken. De meeste zijn redelijk klein. Ook super in een salade! Quote
geedee Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 ok staat genoteerd op mn lijstje...roseval tnx Quote
geedee Geplaatst: 8 september 2011 Geplaatst: 8 september 2011 heb net op topic nieuwe aardappelen met kerst een foto gepost van ongeveer zo'n aardappelen. Op de zak van de super staat: Bellarosa Quote
greetje Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 ff updaten zijn er inmiddels al groenlofeters bijgekomen met recepten? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Arnoud Geplaatst: 19 oktober 2013 Geplaatst: 19 oktober 2013 Wij hebben gisteren voor het eerst Groenlof gegeten. Ik heb de krop 4 keer in de lengte door gesneden,en hierna in vingerdikke plakken fijn gesneden. Een ui fijn gesnippert ,een kwart van een rode paprika gesnippert,en zo'n 100 gram spek. Eerst wat olie(zonnebloem) in de pan.Hier in de ui , spek en paprika even in laten fruiten.Dan de Groenlof erop gooien en een halve beker water.Deksel erop,en dan een goed kwartier tot een half uur laten stoven. Zorg ervoor dat de aardappelen ook rond die tijd gaar zijn,stamp deze luchtig met een klein beetje warme melk.Als de groenlof (bijna)gaar is,voeg je deze toe aan de aardappelen,en schep alles door mekaar. En klaar is uw Groenlof,jus en wat vlees erbij,en dan lekker smikkelen. Ik moest wel wennen aan de smaak van Groenlof,maar ik ga het zeker meer eten. PS. Zo maak ik ook de verse boerenkool klaar. Quote
greetje Geplaatst: 19 oktober 2013 Geplaatst: 19 oktober 2013 ah! dat lijkt me een goed recept!komende week eens proberen, maar dan zonder de paprika [die eet den greet niet!!!!] Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Fotuin Geplaatst: 17 augustus 2014 Geplaatst: 17 augustus 2014 Ik heb groenlof in mijn moestuin, veel. Ik zie op de forum dat veel mensen het te bitter vinden. Ik ook om het als andijvie op spinazie te gebruiken. Maar ik heb ergens gelezen dat je het eerst enkele minuten moest blancheren. Dat heb ik geprobeerd. Geweldig! 1 -De jongste blaadjes die nog geel zijn hoef je niet te blancheren. Ik snij ze in reepjes en doe ze door een mixed salade, dus met ijsbergsla, beetje rucola, tomaten, olijven, enz... 2 -De grotere bladen gebruik ik als vulling voor hartige flensjes. Groenlof in reepjes snijden. 3 à 4 minuten blancheren. Laten uitlekken.In hapjespan, in halve ringen gesneden ui bakken tot goudbruin. De uitgelekt groenlof toevoegen, plus zout en peper naar smaak. Deksel op de pan en 15 à 20 minuten op zachte vuur laten smoren. Intussen flensjes bakken.Geraspte kaas op de flensjes doen en de gesmoorde groenlof bovenop. Het flensje overheen vouwen als een soort pakketje.De pakketjes gaan terug in de pan op een heel zacht vuur zodat ze weer warm worden en de kaas gesmolten is.Alle variaties zijn mogelijk, b.v. rundergehakt toevoeren, en/of andere groenten, met een pittige tomatensaus serveren, enz... 3 -De grote bladen heel laten, 5 minuten blancheren en pakketjes ervan maken door ze te vullen met gehakt, rijst, andere groenten.In een ovenschaal plaatsen, kaas overheen en laten gratineren. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.