Jump to content

Paprika en peper

Theo Post

Recommended Posts

Hallo,, ik heb al sinds mei ong. bij het tuincentrum gekochte paprika en peperlplantjes in mijn tuin.

er komen aan de paprika nu pas kleine vruchtjes en de pepeer,, nog niks.

Kan het geen kwaad om ze als het straks weer koud wordt in potjes binnen te zetten??

gr theo

Hallo. ook zo'n groentetuin fan?

Ik denk dat je ze dan nu alvast in grote potten moet overplanten, want als ze straks vol vruchtjes hangen en je gaat ze dan uitgraven, krijgt de plant een te grote terugslag. Probeer zo veel mogelijk grond aan de wortel te laten zitten met omplanten. Eigenlijk moet de plant het niet eens merken dat hij omgeplant wordt. Met name de kleine uiteinden van de worteltjes (haarvaat-wortels) zijn belangrijk

Even het forum doorzoeken (of googlen) (hier de zoekfunctie: https://www.moestuinforum.nl/search.php ) en je vindt het antwoord: overwinteren kan mits voldoende licht en niet te warm, de uitgegroeide vruchten rijpen nog wel maar verwacht geen nieuwe oogst of bloemen tijdens het overwinteren (is te weinig licht in de winter). Kleine vruchtjes vallen dan ook af.

Met een beetje geluk is het in oktober ook nog redelijk en heb je toch nog mooie paprikas.