RobO Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 wekenlang droog en de Hedelfinger kersenboom hangt vol; twee jaar terug kwam er na droogte een plens regen op de bijna rijpende kersen en zijn ze allemaal gebarsten kan ik iets doen om dat te voorkomen? Quote
Yuras Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 regelmatig water geven....starten van beetje en dan meer en meer totdat ze rijp zijn... 1 Quote
weknow Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 En, mocht je dat niet hebben, een afdekking en-of losmaking van je grond onder de kersenboom zodat het water dat je geeft niet te snel verdampt...daaronder blijft het koeler en evt. capulaire zuigwerking wordt doorbroken. Scheelt een hoop. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
weknow Posted May 27, 2020 Posted May 27, 2020 Mulchlaagje, zo mogelijk van `bruin`organisch materiaal, bedoelde ik ook met afdekking, Robo. Dus bladeren, boomschors, hakselhout, evt. stro....eerder dan stikstofrijk materiaal als gras of hooi. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Recommended Posts