Lacher Geplaatst: 1 juni 2020 Geplaatst: 1 juni 2020 Dag Iedereen, Ik heb een jonge kerselaar staan +- 2 jaar geleden geplant. Vorig jaar toch al enkele kersen gehad, maar dit jaar ziet hij er enorm slecht uit. Weinig blad, en de bloesems en vruchten zijn bijna allemaal verdort. Ik vermoed dat hij bloesemmonilia schimmelziekte heeft. Kan iemand dit bevestigen ? Zie foto's. De boom lijkt volledig aangetast te zijn. Ik lees dat je deze moet terugsnoeien tot op het gezonde hout, maar dat wil zeggen dat letterlijk alle takken er af moeten. Eigenlijk kan ik hem dan beter volledig verwijderen ? Wat denken jullie? Alvast bedankt. Quote
Yuras Geplaatst: 1 juni 2020 Geplaatst: 1 juni 2020 Dat klopt. Terugsnoeien is wel nog een optie - genoeg tijd om nieuwe takken te laten groeien... 1 Quote
Lacher Geplaatst: 1 juni 2020 Auteur Geplaatst: 1 juni 2020 Bedankt Dan snoei ik hem helemaal kaal wel. Alleen hoop ik dat die schimmel nog niet verder zit in de hoofdstam. Quote
Yuras Geplaatst: 1 juni 2020 Geplaatst: 1 juni 2020 Helemaal kaal zou ik niet doen. minstens paar takken met bladeren moeten blijven om het boompje in leven te houden. Quote
Lacher Geplaatst: 1 juni 2020 Auteur Geplaatst: 1 juni 2020 Probleem is alleen dat er geen gezond stuk tak meer over is.. Quote
Lacher Geplaatst: 1 juni 2020 Auteur Geplaatst: 1 juni 2020 Ik ga er morgenvroeg nog eens goed naar kijken en zien of er iets gezond over is. Quote
Yuras Geplaatst: 2 juni 2020 Geplaatst: 2 juni 2020 Als er geen gezonde scheuten zijn, dan wel, het rooien is de enige oplossing... Helaas. Quote
Lacher Geplaatst: 2 juni 2020 Auteur Geplaatst: 2 juni 2020 Idd helaas, ik zal deze moeten verwijderen. Alles is aangetast.. Quote
boomknuffelaar Geplaatst: 2 juni 2022 Geplaatst: 2 juni 2022 Heb je deze boom verwijderd? Of is het alsnog goed gekomen? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.