appelvrouw Geplaatst: 12 oktober 2013 Geplaatst: 12 oktober 2013 erger Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
LizzStone Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Bedankt voor het recept appelvrouw! Ik heb het toch maar bij appelcompote gehouden nu... Quote
Lucinda Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Ik heb appelperenstroop gemaakt. Ingekookt in de snelkookpan (een grotere pan heb ik niet), en steeds bijgevuld met nieuw sap als er een deel was verdampt. Het is stroop met 50% appel- en 50% perensap, gemaakt met de sapketel. We zijn nog met het laatst gevulde potje bezig, dat tot nog niet de helft was gevuld, en dat is eigenlijk te dik. Ik hoop maar dat de overige potjes beter zijn. Volgend jaar wil ik ook een ketel appelsap tot stroop inkoken met een of twee kaneelstokjes erin, en misschien dan op het laatst nog wat (gewelde) rozijntjes erbij. Quote
geedee Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Ja hij wordt nog dikker bij afkoelen....had ik ook, kon m snijden . Ik had alleen appels gebruikt. De "appelstroop" uit de winkel is trouwens 80 % suikerbiet..... Heb m opnieuw warm gemaakt in n pannetje en er water aan toegevoegd....moet je met geduld ff roeren zodat alle bolletjes stroop zijn opgelost....... Ik had er beter fruitleer van kunnen maken. Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Ja het is behoorlijk lastig om het goede moment te vinden. Mooie plakken kan je daarvan snijden Gé!Ik wilde mijn stroop absoluut niet te stijf en heb dus 4 potten appelstroop voor op de pannenkoek. Ook lekker..maar ik hoop volgend jaar wel de goede dikte te koken... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
malouis Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Als het van die plakken zijn kun je er blokjes van snijden en die even door de (poeder)suiker halen.Heerlijke snoepjes! Quote
thea Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Of coccos of chocolade. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
geedee Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Lekker....maar hij was voor bij de boterham met kaas bij t ontbijt bedoeld. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.