Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Appelstroop maken


Essie28

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...

Ik heb appelperenstroop gemaakt. Ingekookt in de snelkookpan (een grotere pan heb ik niet), en steeds bijgevuld met nieuw sap als er een deel was verdampt. Het is stroop met 50% appel- en 50% perensap, gemaakt met de sapketel. We zijn nog met het laatst gevulde potje bezig, dat tot nog niet de helft was gevuld, en dat is eigenlijk te dik. Ik hoop maar dat de overige potjes beter zijn. Volgend jaar wil ik ook een ketel appelsap tot stroop inkoken met een of twee kaneelstokjes erin, en misschien dan op het laatst nog wat (gewelde) rozijntjes erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij wordt nog dikker bij afkoelen....had ik ook, kon m snijden . Ik had alleen appels gebruikt.

 

De "appelstroop" uit de winkel is trouwens 80 % suikerbiet.....

 

PICT667648801383322129.JPG

 

Heb m opnieuw warm gemaakt in n pannetje en er water aan toegevoegd....moet je met geduld ff roeren zodat alle bolletjes stroop zijn opgelost.......

 

Ik had er beter fruitleer van kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is behoorlijk lastig om het goede moment te vinden. Mooie plakken kan je daarvan snijden Gé!

Ik wilde mijn stroop absoluut niet te stijf en heb dus 4 potten appelstroop voor op de pannenkoek. Ook lekker..maar ik hoop volgend jaar wel de goede dikte te koken...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...