Yuras Geplaatst: 20 juni 2020 Geplaatst: 20 juni 2020 Dit is mn eigen ras, komt van zaad van onbekende spaanse abrikoos. Eerste jaren boompje was verwaarloos en mishandeld, stond ik kleine (half liter)pot, daarna in de volle grond. Eerste vruchten vorige jaar, heerlijke abrikozen (st of 15), dit jaar als enige van abrikozen die zichtbare oogst aangelegd (hangen rond 30 a 40 abrikozen). Heerlijk van smaak, flink in maat..... 2 Quote
Roland Geplaatst: 20 juni 2020 Geplaatst: 20 juni 2020 Die ziet er goed uit. Is de boom gezond? Quote
Yuras Geplaatst: 20 juni 2020 Auteur Geplaatst: 20 juni 2020 De boom is gezond, staat op eigen wortels. Wel dit jaar paar takken hadden monilia gekregen, maar verder nog mooi boompje (meter of 4 hoog) Quote
Yuras Geplaatst: 22 juni 2020 Auteur Geplaatst: 22 juni 2020 Nog 2 Marynka abrikozen geplukt .... 1 Quote
Roland Geplaatst: 22 juni 2020 Geplaatst: 22 juni 2020 Steen zit goed los zo te zien. Omschrijf de smaak eens? Quote
Yuras Geplaatst: 23 juni 2020 Auteur Geplaatst: 23 juni 2020 Hmm.... Het heeft lekkere abrikozen smaak, zoet en sappig, klein beetje aangename zuurtje... Zeker niet de beste smaak van bepaalde rassen die ik ooit geproefd heb (zoals Shalakh of Bebeko), maar wel lekkerder dan wat ik tot nu toe heb in mn tuin... 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.