EllenB Posted July 5, 2020 Share Posted July 5, 2020 Sommige tomatenplanten in mijn tuin hebben tomaten met bruine vlekjes. De binnenkant is ook wat bruinig onder de schil. De tomatenplanten zelf zien er echter wel gezond uit. En er hangen ook tomaten aan die er wel gezond uitzien. Wie weet wat dit is en wat ik hieraan kan doen? Zie foto's. alle tips zijn welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drahreg 48 Posted July 5, 2020 Share Posted July 5, 2020 is dit geen bloesemrot gemis van calcium Quote breur van Hendrik Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted July 6, 2020 Share Posted July 6, 2020 (edited) @EllenB, ik vind deze tomaten er helemaal niet gezond uitzien. Ik zie duidelijke ronde bobbelvorming op de onrijpe tomaten en dit zou best wel eens veroorzaakt kunnen worden door een virus. Bij neusrot heb ik toch een heel ander beeld voor ogen. Ik snijd niet vaak onrijpe tomaten door, maar ook deze doorsnede ziet er niet goed en "ingedroogd" uit. Het mesocarp is de vaak dikkere vleeslaag onder het harde schilletje en ziet er qua dikte heel onregelmatig uit. Kun je een foto posten van de gehele plant? Edited July 6, 2020 by oscardevos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts