janheeringa Geplaatst: 20 juli 2020 Geplaatst: 20 juli 2020 Ik kocht voor het eerst een aantal Romanesco plantjes. Er heeft zich geen kool gevormd en de planten staan nu prachtig geel te bloeien. Ook mooi maar dit was niet helemaal de bedoeling. Heb ik iets verkeerd gedaan of is het domme pech? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 juli 2020 Geplaatst: 21 juli 2020 Je krijgt van ons eerst een aantal vragen terug Stonden de plantjes in de vollegrond of teel je in potten? Hoe ver stonden ze uit elkaar? Het klinkt alsof ze zijn doorgeschoten en dat kan o.a. komen door te lang in kleine potjes staan bij de kweker, niet genoeg water krijgen in een droge/hete tijd, stress door vraat van beestjes, enz. Heb je foto's? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
janheeringa Geplaatst: 22 juli 2020 Auteur Geplaatst: 22 juli 2020 Dank voor je reactie. De planten staan in de volle grond. Ze zijn overduidelijk doorgeschoten. Zal misschien toch de droogte zijn geweest. Ik doe er nog een foto bij maar ik weet niet of het daar zo duidelijk van wordt. Met een vriendelijke groet. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 juli 2020 Geplaatst: 22 juli 2020 Ik zie vooral een soort van paksoi-planten? Die op de voorgrond..? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
janheeringa Geplaatst: 22 juli 2020 Auteur Geplaatst: 22 juli 2020 Oei. Dat zou het verklaren. Je hebt gelijk. Is mij als romanesco verkocht. Had al eerder een bevreemdende ervaring bij deze kweker. Hartelijk dank. Quote
roeier Geplaatst: 22 juli 2020 Geplaatst: 22 juli 2020 Ik geloof dat de smaak van paksoi ook nog wel aardig is als die is doorgeschoten, dus ik zou het proberen. Romanesco heb ik nooit geteeld, maar ik zag mooie exemplaren op de volkstuin afgelopen winter. Met veel kool mik je erop dat ze pas groter worden in de herfst, dan schieten ze niet meer door. Als je er vroeg in het jaar mee begint kunnen ze doorschieten in de zomer. Quote
janheeringa Geplaatst: 22 juli 2020 Auteur Geplaatst: 22 juli 2020 Ook voor deze reactie mijn hartelijke dank. Erg aardig van een ieder. Met een vriendelijke groet. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.