aalterse-willy Geplaatst: 25 juli 2020 Geplaatst: 25 juli 2020 Hier heb ik weer zulke grote paddenstoelen, bollen in de tuin en andere, gewonere, in de serre. Vooral in de serre is dat één probleem. Het mycelium is zodanig dat de tomaten bijna niet kunnen groeien. Ik had nochtans heel wat mycelium weg gevoerd, de grond zag er grijs van. Weet iemand raad? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
aalterse-willy Geplaatst: 25 juli 2020 Auteur Geplaatst: 25 juli 2020 Heb ze maar geplukt, een bakje vol. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
rorror Geplaatst: 25 juli 2020 Geplaatst: 25 juli 2020 Je kweekt zelf geen paddestoelen? Dit zijn paddestoelen en zwammen welke uit zich zelf opkomen? Dus alles ongewenst? Zeker op de eerste foto zijn het flinke jongens. Volgens mij heb ik nog nooit een paddestoel zo groot gezien. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Flup Geplaatst: 26 juli 2020 Geplaatst: 26 juli 2020 Je hebt stikstofrijke grond, want deze paddenstoelen houden wel van wat stikstof. De eerste paddenstoel is een bovist. Gezien de gladde oppervlakte zou het een reuzenbovist kunnen zijn. Die kunnen nog flink wat groter worden ook. De tweede is ook een soort die graag in goed bemeste moestuinen voorkomt, waarschijnlijk de giftige chlorophyllum brunneum (sorry weet de Nederlandse naam zo snel niet). Al is dat op de foto's lastig te zien. Minder stikstof in de tuin en deze paddenstoelen verdwijnen ook. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 30 juli 2020 Auteur Geplaatst: 30 juli 2020 Dat is eens een goede raad. Dan heb ik teveel bemest? Vorig jaar nochtans niets! Terug verse in de kas. Misschien wel goed voor een recordpoging maar als ze giftig zijn niet denk ik.😉 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.