paddestoelengek Geplaatst: 29 juli 2020 Geplaatst: 29 juli 2020 Dit jaar zou ik weer nieuwe stekken nemen van mijn aardbeiplanten, echter er vormen zich geen uitlopers Slaan aardbeiplanten wel eens een jaar over of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn? Volgens mij had ik altijd uitlopers, jaar in jaar uit. Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
rorror Geplaatst: 29 juli 2020 Geplaatst: 29 juli 2020 Heb je juni dragers? want die zouden volgens mij juist nu volop runners moeten aanmaken. Ik heb doordragende, in het voorjaar heb ik misschien 5 runners weggehaald, bij 24 planten. In de afgelopen twee maanden, maar twee runners gehad. Maar in de doordragens produceren juist volpop in juli/aug tot september en dan komen weer wat meer runners. Maar dan ook zijn ze nog maar één jaar oud, dan geven ze ook nog niet zoveel runners, aangezien de planten nog klein zijn. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
hoekman Geplaatst: 29 juli 2020 Geplaatst: 29 juli 2020 Het probleem van bijna geen uitlopers heb ik ook met mijn Korona's. Die heb ik niet zo lang nog, maar vorige jaren had ik daar geen last van. Ik wijt het aan het hele droge voorjaarsweer. Ze komen vast wel maar wat later. Aan het soort zou het ook wel kunnen liggen. Het vroegere soort had gewoon veel meer (te veel) uitlopers. Quote
oscardevos Geplaatst: 30 juli 2020 Geplaatst: 30 juli 2020 Ik heb ca. 100 * 2e jaars Koronaplanten staan en daarvan hebben 5 planten uitlopers gemaakt waarvan de eerste "voet hebben gezet" in de grond. Van ca. 10 andere planten bungelen de uitlopers nog in de lucht. Het is misschien wat later dit jaar idd. door de droogte. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.