Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Noordhollandse bloedrode ui, kleinsten als pootuitjes bewaren?

swier050

Recommended Posts

Hoi allemaal! 

Ik heb zojuist de noordhollandse bloedrode ui geoogst. Ik heb ze in maart in tray's voorgezaaid (naar dit idee 

Nu heb ik een mooi aantal kleine tot midden kleine uien. Perfect voor 2-persoonsgerechten. Daarnaast zitten er ook nog veel hele kleine uitjes tussen. Nu is mijn idee om deze te bewaren en volgend jaar als pootui te gebruiken. Noordhollandse bloedrode zijn normaalgesproken 1-jarige zaaiuien. Kan ik de kleine uitjes dan gebruiken als pootui volgend jaar? En zo ja. Hoe kan ik ze dan het beste bewaren tot het voorjaar? Graag jullie ideeën hierover :)

IMAG2758.thumb.jpg.90bde1a2c37c1c3047c0870e10bdb9e9.jpgIMAG2757.thumb.jpg.dc29eb9cf089ca2ef573cf9d5b6859ed.jpgIMAG2759.thumb.jpg.bca5a2417f6261bd9c414e2d1a4f7475.jpg

Hoi Grork, 

Bedankt voor uw antwoord en compliment. Ik zou ze in de aanpandige garage kunnen bewaren, die zou vorstvrij moeten zijn. Ik een kistje met een doek er over zodat het donker maar toch luchtig blijft.

Temperatuur maakt dus niet veel uit, mits het maar vorstvrij is? De garage kan vrij warm worden. Ik heb ook wel nagedacht over de koelkast, maar dat lijkt mij qua vochtigheid dan niet handig.