Wim1970 Posted August 11, 2020 Share Posted August 11, 2020 Ik heb me net een 6x3,85m gegalvaniseerde tuinkas gekocht (2de hands) met glas. Nu is mijn vraag, wat is een goede fundering hiervoor die ik zelf kan maken? Met betonplaten? Strokenfundering? Wie heeft er tips aub? Mvg Wim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eduro Posted August 11, 2020 Share Posted August 11, 2020 sleufpalen van beton met gewapende betonplaten ertussen is een perfecte oplossing. https://www.tuinafsluitingshop.be/product/korte-gleufpalen-voor-betonplaten/ ook elders te koop maar heb je een idee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasschel Posted October 21, 2021 Share Posted October 21, 2021 ik zat te denken om een kleine fundering op te metsellen met betonklinkers, en vervolgens daarop de meegeleverde funderingprofiel op de bouten, is dat ook een goede optie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ton D Posted October 24, 2021 Share Posted October 24, 2021 Ik denk dat Wim de fundatie klaar heeft... Metselen is prima, maar ik wilde wat eenvoudigers. Ik heb de poten van de kas 60cm langer gemaakt. En aan onderzijde een staalplaatje van 30*30cm gelast. Dat aan de kaspoot gebout. Gaten gegraven, frame gezet en op hoogte gesteld. Daarna gaten voor helft gevuld. De borstwering is een ingegraven sandwichpaneel van 6cm. Dat heb ik met decoupeeraag op stroken gezaagd. Bij een metaalzetterij een U profiel laten zetten om rondom op het paneel te monteren met teksen. Daar staat het buitenframe en glas op. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts