Theo Post Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 hallo,, ik wil volgend jaar weer graag paprika gaan telen in de vollegrond.( ik heb geen kas)welke soorten zijn daar geschikt voor?? heeft iemand ervaringen?? en waar kan je die dan kopenof heeft iemand ze om te ruilen??gr theo Quote Hallo. ook zo'n groentetuin fan?
Jorg Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 In principe doen alle paprika's het wel goed buiten. Probeer het een beetje bij vroege rassen te houden, dan heb je meer kans op mooie gele of rode paprika's. Ik dacht dat op de website van diana de dagen van zaaien tot oogsten er bij stond.De vele gangbare puntpaprika rassen doen het ook prima buiten. Zaden tegen een schappelijke prijs koop je bij (vanaf september nieuwe zaden oogst):Diana123zaden Quote
geedee Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Je kunt ze gerust buiten telen. Probeer wel een plekje naar het zuiden te kiezen en het best tegen een muurtje ; dat geeft extra warmte. Ik heb dat gedaan met een rode en gele paprika uit de supermarkt en daar de zaadjes uit gehaald dus ik weet geen ras naam. Quote
Theo Post Geplaatst: 30 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2011 owke bedankt.laat ons huis nou net geen muur/tuin naar het zuiden hebben...en is dat goed gelukt gedee?en wat voor verzorging heeft u gebruikt??snoeien mest etc. en hoe gaat het met de plantjes in pot ,, zijn ze al groter?gr theo Quote Hallo. ook zo'n groentetuin fan?
geedee Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 ja dat ging goed; ik had destijds snel wat gaten gegraven en daar potgrond ingegooid en ze daar in geplant. Ik heb er de nodige paprika's vanaf gehaald. (Ik had er verder weinig aan gedaan. Tijdgebrek en eigenlijk had ik helemaal niet verwacht dat die zaadjes uit zouden komen dus ook niks voorbereid of zo.) Maar bij gekochte zaadjes van een bepaald vroeg ras , zou het allemaal vast nog beter kunnen gaan. Ik heb daar geen ervaring mee. de pepertjes komen al uit ja : Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.