Jump to content

Kruiden stekken

Jorieke123

Recommended Posts

Als jullie een kruid-achtige stekken, halen jullie dan ook het topje uit de stek? Ik doe dat meestal pas als ik zie dat ze zijn aangeslagen, zodat het plantje bossiger wordt.

Maar misschien is het beter om het meteen te doen, zodat er meer energie gaat naar het wortelen, in plaats van naar het in-de-lengte-doorgroeien ?

Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem!

www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/

Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook

Ligt eraan als de tak/stengel van moederplant lang is neem ik er een kopstek maar ook een tussenstek van,

waarbij dan bij de laatste natuurlijk de top eruit is.

Tussenstek geeft meestal wel bossige plantjes, maar zowiezo steek ik 5 stekjes in 1 pot om lekker gauw vol potje te krijgen.

Players only love you when they're playing.

Ja ik heb nu meerdere stekken genomen van mijn stevia plant, en ze met meerdere in potjes gestopt. Ik zal er voor de test eens een paar zonder topje doen. Kijken of het uit maakt.

Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem!

www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/

Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook

Opzich wel, met kopstek heb je 1 groeipunt en met tussenstek lopen ze vaak uit op de twee eerste ogen Vooral bij planten waar de bladeren recht tegenover elkaar staan) dus dubbel groeipunt.

Maarja zoals jezelf aan gaf is het makkelijk op te lossen door de kopstek waneer hij aanslaat even te toppen.

Players only love you when they're playing.