Jorieke123 Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Ik zou wel graag wat zelf geteelde (gedroogde)pepertjes/pepperflakes willen ruilen tegen tuinkers zaad (bijv.).Voor de duidelijkheid: Ik zoek de pepers, en bied tuinkerszaad (biologisch geteeld, op Achterhoekse grond, en handgeoogst ) of je moet iets anders zoeken...? Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Hoeveel gram had je in gedachte?(ik moet ze wel nog drogen; ze beginnen nu rood te worden in mn kas) zijn deze: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 5, 2011 Author Share Posted September 5, 2011 In grammen? Haha geen idee. Ik denk dat 1 a 2 pepertjes meer dan genoeg is voor ons huishouden. Zijn ze heel scherp? Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Nee ze zijn niet zo heel scherp; zijn, denk ik, cayennes. Zaadjes eruit halen voor verwerking dan zijn ze milder( en je kunt er zelf zaaien volgend seizoen). Als je er maar 2 of 3 nodig hebt , mag je zo ook zelf laten drogen, stuur ik ze nu al op Stuur maar adres in pb tje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 5, 2011 Author Share Posted September 5, 2011 En wil je er dan tuinkers voor terug? Uiteraard in een hoeveelheid waar je wat aan hebt (die zakkies uit de winkel heb ik zelf veel te snel leeg, vandaar dat we zelf een boel hebben geteeld voor de zaadwinning)Ik pb je wel even. Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 6, 2011 Author Share Posted September 6, 2011 Ik heb de boel gisteren verzonden, moet vandaag bij je aankomen. Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Dank! Ik heb de pepers vandaag gepost(ff goed dichtgeplakt; wil niet dat de postbode zijn handen verbrand ) dus die heb je morgen als het goed is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bloemenkoningin Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Geedee, heb je voor mij ook wat zaden van de cayenne peper? Ik heb begrepen dat je een verzamelaar van peperzaden bent.ben je voor volgende jaar op zoek naar speciale peperzaden? Ik wil wel meezoeken naar aparte of misschien heb ik zelf iets voor je?Ik ben nog bezig met drogen. Het is nog te nat geweest om buiten te drogen. groetjes Bloemenkoningin Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Ja die heb ik nog stuur maar pm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts