Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Courgette met harde schil: goed voor de soep?

EsthersMoestuin

Recommended Posts

Dag moestuinierders,

Een goede courgette-oogst dit jaar, heb toch zo'n 40 courgettes geoogst van twee planten. Nu zit er zo nu en dan een courgette tussen die een flink harde schil heeft, bijna de dikte van een pompoenschil.

Kan ik deze courgette nog gebruiken voor in de soep of is 'ie beter voor de zaden/composthoop?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groet, Esther

Die courgettes zijn niet op tijd geoogst.

Courgettes oogst je het best jong en dus elke paar dagen, bij zeer mooi zomer weer zelfs dagelijks.

Je oogst ze dan ook voor er zaad gevormd wordt, als de bloem er nog aan zit of enkele dagen daarna.

Harde uitgegroeide courgettes gebruik ik alleen voor de sier / compost of voor de varkens.

De schil is hard, het vruchtvlees droog en onsmakelijk en het zaad s hier niet te gebruiken i.v.m. kruisbestuiving.

Qua opbrengst maakt het niet veel uit een grote of vele kleintjes, want de plant maakt snel weer nieuwe bloemen en vruchten aan.

• Like 1

Voor de soep zou ik deze ook niet gbruiken, te smakeloos.

Voor de inmaak is ie wel geschikt. Schillen en pitten eruit en dan in t zuur inmaken volgens 1 van de recepten die je hier kunt vinden met behulp van de zoekfunctie.

Edited by Erny
  • Like 1