appelvrouw Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 Arepa di pompuna 100 gram pompoen, water, 1/2 theel. zout, 100 gram bloem, 1/2 theel. bakpoeder, ongeveer 100 ml melk, 1 ei, 2 eetl. rozijnen, 1/2 theel. kaneel, 2 eetl. margarine, 1 eetl. suiker.Bereidingswijze Snij de pompoen in stukjes en kook ze in ongeveer 15 minuten gaar in wat water met zout. Giet de pompoen af, en prak hem fijn met een vork. Voeg de bloem, bakpoeder, melk, ei, suiker en kaneel toe en meng alles goed door elkaar tot het een glad beslag is (iets dikker dan pannekoek beslag).Voeg op t laatst voorzichtig de rozijnen door. Laat de margarine heet worden in een koekenpan, en bak de arepa′s met z′n drieen te gelijk in de pan tot ze goudbruin zijn.Warm eten. Eventueel met nog wat suiker bestrooien. Zelfs mijn dochter die uit principe weigert pompoen te eten ( dat kán geen eten zijn mam) vind dit heerlijk... 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dennis29 Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 Hmmm lijkt me lekker! Nu baal ik wel dat de pompoenen dit jaar mislukt zijn Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 september 2011 Auteur Geplaatst: 5 september 2011 Ja dat is wel jammer..als je in mijn buurt bent kan je er een van me krijgen.. , maar naar de winkel gaan zal sneller fietsen zijn! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Thessa Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 Hmmm lijkt me lekker! Nu baal ik wel dat de pompoenen dit jaar mislukt zijn moet je toch onze kant op rijden dennis...mijn buurman verkoopt ze per kilo 30 centen !! ( vorig jaar een succes voor de soep, jam, moes enz ) kan je meteen die mooie potten ophalen ha en ga dit recept zeker proberen en lekker niet vertellen wat er door zit , eerst even de reacties afwachten aan te tafel.... Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 Hoeveel pannenkoekjes maak je zo ongeveer met dit recept? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
JongeKweker Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 goede vraag Jorike, ben ik ook wel benieuwd naar. Ik krijg vd week een collega te lunchen.....lijkt mij wel een spectaculaire lunch. Moet n beetje indruk maken want ik ben daar vooralsnog gedetacheerd maar wil daar (GGD) graaaaaaaag aangenomen worden Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Ik heb een dubbele portie gemaakt vandaag, en we konden 2 pannenkoekjes niet op, die zijn naar de varkens gegaan We aten het als avondmaaltijd. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Klinkt idd zeer aantrekkelijk, die pompoenpannekoekjes. Die kan zo door naar de dikkevandale Quote Good things come in small packages
JongeKweker Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Ik heb een dubbele portie gemaakt vandaag, en we konden 2 pannenkoekjes niet op, die zijn naar de varkens gegaan We aten het als avondmaaltijd. En hoeveel is "we"? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Ah, 2 personen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
JongeKweker Geplaatst: 23 september 2011 Geplaatst: 23 september 2011 Zeer geslaagde lunch, bedankt voor het recept! Wij hebben met zn 3en geluncht. Ingrediënten heb ik verdriedubbeld, en had 8 pannenkoekjes over. Ik moet daarbij zeggen dat ik een kleine pan heb gebruikt dus de pannenkoekjes waren ook klein. Voor het mooie mocht er wel iets meer suiker in maar daar waren de meningen over verdeeld. Quote
joke81 Geplaatst: 30 september 2011 Geplaatst: 30 september 2011 hier waren de pannekoekjes echt een succes, dank u voor het lekkere recept Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2011 Leuk te horen dat jullie het lekker vonden..ik ga het een dezer dagen ook weer maken..zelf doe ik er altijd een likje honing over Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dennis29 Geplaatst: 15 oktober 2011 Geplaatst: 15 oktober 2011 Ik heb ze net gemaakt, ze zijn heerlijk!Bedankt voor het delen van het recept. Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2011 Super! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 13 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2012 Maar weer eens die lekkere pannekoekjes maken..mijn oogst is letterlijk binnen ( er ligt niets meer buiten ( o ja eentje dan nog) tijd voor al die heerlijke pompoenrecepten. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje11 Geplaatst: 13 oktober 2012 Geplaatst: 13 oktober 2012 Hier ook vanavond gemaakt, kleindochter(2 haar) vond ze heerlijk.Heeft er 3 opgegeten, moest wel saus bij (stroop) +nog een gewone pannenkoek.Ook pannenkoeken met spek gebakkenHad beslag over, pompoen,kaneel,suiker rozijnen en wat bloem/bakpoedererbij gedaan en toen nog 12 gebakken. Ga ze evt. koud eten, en anders maak ik ze weer warm in de oven. Quote
RvO Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Eergister een voorraadje gemaakt. Heerlijk, ook koud. Dank Quote
thea Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Ik zie dat je de pompoen kookt, ik kook het niet maar rasp de pompoen fijn en daar doe ik een ei en de meel door heen en kaneel ,beetje suiker scheutje olijfolie,dan de drie in de pan langzaam af te bakken met eerste keer met de deksel voor te garen.Door dat je olie in het beslag zit(dat doe ik ook met pannekoeken) hoeft je niets in de koekepan doen.Bestrooien met kaneelsuiker. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 14 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2012 Dat kan zeker ook Thea, dan is het alleen geen Arepa di pompuna meer. Dit recept komt uit het boek Kürbisglück, auteur Andrea OppermannRoer in een kom 250 gram kwark met een eetlepel gehakte peterselie en een eetlepel gesneden bieslook. Voeg eventueel een beetje verse knoflook uit de knijper toe. Breng op smaak met zout en peper. Rasp 300 gram geschilde en schoongemaakte pompoen, rasp 200 gram geschilde wortel, snij 150 gram schone kleine preitjes zéér fijn.Doe de groente in een kom. Klop in een andere kom 2 à 3 eieren, 2 theelepels kerriepoeder en zout en peper. Doe dit samen met 6 à 7 eetlepels bloem bij de groente, zeer goed vermengen.verhit rijkelijk olie in een goede anti-aanbakpan,vorm met twee eetlepels koekjes van het mensel, druk ze een beetje plat, en bak deze aan beide kanten 4-5 minuten tot ze gaar en knapperig zijn. Warm houden.Ook lekker: de koekjes niet te lang bakken, op bakplaat leggen, en bestrooien met geraspte belegen kaas, deze laten smelten onder de grill! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bonnie f Geplaatst: 15 oktober 2023 Geplaatst: 15 oktober 2023 Oh. Fijn topic. Ik ga vandaag het pompoenbrood maken. Met minder suiker. Nu al zin in. Lekker bij kippensoep, lijkt me. 2 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.