Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Beginner

Beginner2020

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik heb een peperplant en daar zie ik dat er iets vreemds mee aan de hand is.

Allemaal witte vlokjes op de bladeren,deze vallen geregeld dan ook op de grond als je aan de plant schudt. De vlokjes lijken niet te bewegen, dus het leek me geen wolluis. Kan het de rouwvlieg zijn die eitjes legt op de bladeren? Want ik heb wel last van deze vliegjes

Wat denken jullie?

Hoe kan ik er ook van afkomen. Gaat de plant het nog overleven.

Ik heb de plant maar voor nu even buiten gezet. Ik kan geen fotos plaatsen, ik heb namelijk geen url link.

Alvast bedankt

Zonder foto zou ik het niet weten.

Je kan de peperplant overwinteren, maar ik zou dan wel de plant afspoelen (eerst alle witte vlokken erafspoelen) en in een nieuwe pot met nieuwe potgrond planten. Bovenop de potgrond nog een laag (0,5 cm tot 1 cm) fijn zand, dan kan de varenrouwvlieg niet meer bij de wortels komen om eitjes te leggen en verdwijnen die vliegen vanzelf, als je geen andere planten hebt.

Mocht de plant er nu te verzwakt uitzien, dan zou ik zelf de plant wegdoen en in februari uit peperzaad een nieuwe plant op laten groeien.

Voor foto's heb je geen url-link nodig, die kun je gewoon uit je bestanden in de tekst plaatsen.