Mispel Geplaatst: 9 september 2011 Geplaatst: 9 september 2011 Hallo, kan iemand me vertellen wat er scheelt met de kiwibes? Heb 'm zes weken 'toevertrouwd' aan mijn ouders en hij is plots erg gelig geworden. Uploaded with ImageShack.us Dit in vergelijking met de andere, die 't wel goed doet: Uploaded with ImageShack.us Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 Hoi Mispel, nog steeds geen reactie op je vraag zie ik, dus geef ik mijn idee. Als ik de foto's bekijk zijn het niet enkel en alleen de Kiwibessen die een gele kleur vertonen ook het haagbeukje op de achtergrond ? Een indicatie dat de planten iets tekort komen, of bepaalde elementen niet goed kunnen opnemen.Voor zover ik het kan beoordelen denk ik aan een tekortkoming (voedsel) mineralen tekort, aangezien we nu al behoorlijk tegen de herfst aanzitten, heeft het nu nog weinig zin om dit probleem nu voor de winter op te lossen. Wat ik je wil adviseren is bij de Aveve een bladvoeding te halen "Olega" van het merk DCM het bevat zeewierextracten welke op zich mild zijn voor het blad en een mooie groene kleur geven aan het gewas. Bladvoeding werkt snel, na een paar dagen zou je al verschil kunnen zien. Als je toch nu nog wilt proberen kun je het blad (ook onderzijde) vernevelen en kijken wat het doet, het zal weinig kwaad kunnen doen, maar vooralsnog zeker in de lente en zomer toepassen, je kunt er zelfs de planten mee aangieten 8 ml op 1 L (verdunnen met water), mijn ervaring is dat alles er weer vitaal groen van wordt ! Kiwiblad mag nooit gelig zijn. veel succes, en vr. groeten Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.