Ikbeginbijmezelf Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 Ik heb dit jaar mijn aardbeien niet in de volle grond gekweekt maar in verhoogde bakken. Kunnen ze daar in de winter inblijven of moet ik ze overzetten in de volle grond of nog uets anders doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harms1 Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 Volgens mij kunnen de aardbeien in deze bakken blijven des winters, eventueel zou u uw bakken aardbeien kunnen beschermen met noppenfolie tegen de kou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 Ik laat ze ook gewoon in bakken buiten staan. Wel uit de wind, en niet het blad wegknippen tot na de laatste vorst. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted November 8, 2020 Share Posted November 8, 2020 Vergeet niet dat aardbeien een koude periode nodig hebben om volgend jaar te gaan boeien en vrucht te zetten. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted November 8, 2020 Share Posted November 8, 2020 In de bak lekker buiten laten staan. Dat kunnen aardbeien makkelijk aan en zo doe ik het ook. Hier heeft het al een kleine week gevroren (-5 graden 's nachts) en dat doet de aardbeien niks. Het enige wat je wel in de gaten moet houden is of er engerlingen / larven in de grond in je bakken zit. Dat is iets wat hier helaas elk jaar wel zo is, dus rond deze tijd woel ik de bakken nog even door en kijk of er geen vieze larven inzitten. En zo ja, dan gaan de larven eruit natuurlijk, want die vreten de wortels later kapot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted November 8, 2020 Share Posted November 8, 2020 Aardbeien kunnen tot matige vorst onbeschermd buiten overwinteren. Bij strenge vorst wordt aangeraden ze te beschermen. Ik neem aan dat de verhoogde bakken beschut staan en niet los van de grond, dan geld hetzelfde advies. Staan de bakken wel los van de grond dan kan je ze bij matige of strenge vorst beschut wegzetten. Bijvoorbeeld tegen een pui o.i.d. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts