Jump to content

vraagje vrucht eetbaar of ?? ??

Guest jack

Recommended Posts

bij een van mijn fietstochjes zag ik langs de weg een struik staan

deze struik had allemaal vruchten aan haar takken .deze leken van iets ver af net kiwie.

ik weet de naam van deze vrucht even niet meer .kwee??

is deze vrucht eetbaar .

Je hebt dwergkee, kwee-appel en kwee-peer sommige sier sommige eetbaar, das moelijk als je soort of ondersoort niet weet, ze ruiken heerlijk als ze rijp zijn echt heel lekker en vrij sterk.

In iedergeval vindt ik net als bv rozenbottel en vlier gemengd met andere vrucht lekker maar puur niet zo.

Met de latijnse naam Chaenomeles vindt je denk ik wel wat je gezien hebt op google.

Players only love you when they're playing.

Mispel... is pas lekker als ze bijna van de boom rotten.

Edit: (van Wikipedia)

Er worden droge kleine harde goudbruine vruchten gevormd, die in oktober rijp, maar dan nog ongenietbaar, melig en wrang, zijn. Na de eerste nachtvorsten worden ze zacht en bruin, en dan kunnen ze na een poosje wel gegeten worden. Aanbevolen wordt ze in oktober of november na een nachtvorst te plukken en ze met de bovenkant naar onderen twee tot drie weken te bewaren op een koele plaats. De vrucht wordt 'beurs' waarbij de kleur via een fermentatieproces, het bletten, verandert van groen/wit naar donker bruin en de smaak zoet weeïg proeft. Ook is het mogelijk de vruchten enkele dagen in de diepvriezer te leggen, waarna ze gegeten kunnen worden.

oke bedankt voor je antwoord

dan kijken we wel als er wat vorst overheen gegaan is

mits ze niet geplukt zijn want afgelopen jaar waren de struikjes ook leeg