Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Kippen in de moestuin

Featured Replies

Geplaatst:

Bij ons hebben ze weinig last van wormen,maar wél van bloedmijt.Als ze een roze slaphangende kam krijgen,moet ik hun hok weer eens behandelen.Volgend jaar gaat dat hopelijk minder zijn,want ik heb recent een PVC hok gekocht waar bloedmijten minder plats hebben om zich te verstoppen.😉

Geplaatst:

@Trea Nee, geen mestonderzoek laten doen. Was misschien wel beter geweest. Maar kleine bewegende wormen waren gewoon zichtbaar in de bruine poep uit de blindedarm. Dus wormen waren er sowieso. De rest van de toom mankeerde niets, maar we hebben wel alle kippen ontwormd.

aangepast door Klavertjevier

Geplaatst:

Ik heb tweede hands houten hok al jaren… en ook bloedluizen dus…😞 @Bernaar

Ik heb in mijn systeem ieder begin van de maand het nachthok uitbranden met de verfbrander.

En ik knip het ribbeltjes karton van de beschuit in repen dat rol ik op en bind vast onder de zitstokken . Daar verstoppen de bloedluizen zich ( omdat ze alleen ‘s nachts op de kippen zitten) en zo houd ik de stand van zaken in de gaten 🤔

Ook nog fles Dasty kopen voor extra behandeling.

Die bloedluizen geven zo’n vreselijke jeuk.. echt vreselijk idee dat mijn kippen daardoor geplaagd worden…🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

aangepast door Vrouwholle

Geplaatst:

@Vrouwholle ,heb je al diatomeeënaarde geprobeerd tegen bloedluis?Daar schuren ze zich aan open en drogen uit.

Geplaatst:

Nadeel daarvan vind ik dat als er niet genoeg te “eten” is; lees bloedluizen zijn dan raakt die D aarde “”uitgewerkt” @Bernaar

‘s winters zijn de bloedluizen weinig actief … om dan zodra het warm word zich ineens explosief te vermenigvuldigen…Ik heb heb het in mijn hok goed onder controle met controle rolletjes, uitbranden en Dasty 👍😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

Geplaatst:

@Vrouwholle Diatomeeënaarde raakt niet uitgewerkt. Het zijn skeletjes van kleine diertjes en blijven "werkzaam" als hele kleine glassplintertjes.

Geplaatst:

🤦‍♀️oh ik ben in de war met aaltjes @Klavertjevier , dank voor jouw oplettendheid 🙏🏻👍🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

Geplaatst:

Ik heb ruim 2 jaar geleden (zomer) in een oud houten hok ook bloedluizen gehad. Ik was denk ik te voorzichtig met Diatomee aarde met de kuikens die ik toen had. .

Wel veel werk gehad met schoonmaken (stofzuigen, afwassen, geen strooisel muv legnest) en dat 2 x nadat ik ontdekte dat er een nest eitjes achter een constructielatje zat.. Ik heb toen ook Finecto+ voor in t drinkwater en voor door t voer gekocht. Een broedse kip die toch geen eieren legde en een holte in de dubbelwandige klep heb ik met permetrine voor vogels ingespoten.

Hok ‘geschilderd’ met een papje van Diatom en de zitstokken 2x., zelfgemaakte controlerolletjes dagelijks geïnspecteerd.

Na ca 3-4 weken waren ze weg. Echt weg. Niet meer teruggekomen.

Superfijn dat ik er vanaf ben (voorlopig dan).

Ik gebruik nog steeds Diatom, ook in de zandbadderbak, controlerolletjes en de Finecto+ in de zomermaanden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.