Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

De honden die wij opvangen

Featured Replies

Geplaatst:

verbaasd me niks, ik hoop fijne mensen.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
  • Auteur

Hele fijne mensen inderdaad Waren meteen helemaal gek met Pluto, en belangrijker: Pluto ook met hen! Ze hebben hem dus al mee genomen! Ik had wel verwacht dat het snel zou gaan... maar niet zo snel! Nou ja, kunnen we weer een nieuwe hond laten komen. Er zitten er nog een boel te wachten!

Geplaatst:

Ja leuk, welke stichting help jij ookweer ?

Geplaatst:

Hoe zit het eigenlijk met buitenlandse honden? Moet je hen dan ook in hun eigen taal roepen etc.? Krijg je dan alle informatie en voorgeschiedenis mee van de shelter?

aangepast door Gast

Geplaatst:
  • Auteur

Ze krijgen daar een naam, maar luisteren (net als alle honden) ook goed naar wat je ook roept (en 'klikt', of wat je ook doet om ze te lokken).

Ze hebben daar nooit echt veel geleerd, omdat daar nou eenmaal teveel honden zitten. Dus Grieks hoef ik gelukkig niet te kunnen

De voorgeschiedenis is vaak wel bekend, maar je krijgt het niet automatisch mee. De mensen van die shelter op Kreta vinden het wel heel leuk om te zien hoe het met het hondje gaat na een langere tijd. En weten dan ook nog van alles over hem/haar te vertellen. Knap, want ze zien vele vele honden de hele dag.

Geplaatst:

Ik heb net een Spaanse hond, nee je hoeft geen spaans te leren, al zijn sommige woordjes handig

geen idee hoe je het schrijft maar "'akie"' met nadruk op de a betekend zoiets van HIER, maar moet eerlijk zeggen dat mijn hond niet daarnaar luisterd, de 1 tot 2 jarige honden moet je gewoon nog als pups zien die alle comando's die je wilt gebruiken nog moeten leren, wat juist leuk is.

Van simpel zit tot moeilijker down ze kennen dat nog niet.

Alles is nieuw voor ze stoepen, auto's enzv. maar ze leren zeer vlug na een week of wat is het net of ze hier altijd al geweest zijn.

Sommige zijn wat bang voor mannen, denk dat in de asielen in Spanje veel vrouwen werken vooral de vrijwillegers.

Een heel groot voordeel is dat de honden zo vreselijk sociaal zijn met andere honden, omdat ze in spaanse asielen vaak in grote groepen in verblijf zitten hondentaal kunnen ze uitstekend, en mijn hond speelt met de kleinste tot grootste hond.

Je krijgt zoveel mogelijk advies maar dan wat er bekend is, sommige situaties komen daar nu eenmaal niet voor en zijn dan onbekend bv of ze al goed loslopen daar kan aardig wat tijd in gaan zitten om ze dat te leren bv en andere kunnen dat weer heel vlug.

Naar mijn eigen idee zijn de Spaanse asiel honden veel probleemlozer dan de afstandhonden in Nederlandse asiels, die nogal wat bagage kunnen hebben maar uiteraard ook goed huis nodig hebben.

Mijn hond is van www.sphoek.com en die geven uitgebreid en goed beeld van asielhond uit Spanje

op hun website.

Jorieke neem je uit Kreta weer een opvanger ?

Geplaatst:

http://www.mirtos.nu/baas_gezocht_detail/gezocht_1313172426

Tja... met zulke mooie foto's ... geen wonder dat ie snel de aandacht trok... meen ik echt hoor... hij ziet er gewoon ongelofelijk mooi geportretteerd uit ... niks niet zielig hondje uit Kreta... gewoon een tophondje... jammer voor jullie dat ie zo snel weg was... maar missie geslaagd, toch?

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, we hebben alweer een nieuwe opvanger uitgezocht Een dalmatiër van 5 jaar. Het is even de vraag of die bij ons komt, of bij een nieuw gastgezin waar even geen contact mee is.

We zijn hier beter ingericht op oudere honden.

Als je een hond adopteerd, komt die bijna altijd uit een Nederlands gastgezin en weet je dus veel meer over een hond. Maar als gastgezin moet je het doen met weinig info, en moet je zelf alles zien en leren over zo'n hondje.

En dat dan weer overdragen naar adoptanten.

@Jasmin: de foto's zijn inderdaad mooi gelukt. Al kreeg ik zijn 'puppy-look' niet goed op de foto. Hij ziet er op deze foto's al vrij volwassen uit, maar zijn koppiewas van de voorkant echt nog wel jong.

Geplaatst:

Ben nooit zo dalmatier fan, vaak beetje lastige/brutale adhd honden daar heb je vast je handen vol aan straks..............ben benieuwd.

Bij Sphoek zijn regelmatig berghonden giga beesten/joekels maar echt goedzakken, ik vindt die tof die zouden ook wel mooi op je boerderij passen.

Geplaatst:

Volgens mij is Jorieke wel wat gewend

Geplaatst:
  • Auteur

Nou, echte joekels zien we niet zo zitten, ze moeten nou ook weer niet over alle hekjes heen kunnen stappen En aangezien we nog niet zo heel veel leefruimte hebben in ons huis, vult zo'n beest ook veel m2

Ik denk dat er wel een dalmatiër-liefhebber is die deze kerel zou willen adopteren. Hij heeft jaren in een kooi bij een autoverhuur bedrijf gezeten, dus kan bij ons leren rennen

Geplaatst:

Das wel weer triest, tuurlijk er zijn zat dalmatier liefhebbers,

is er al een link naar foto's van hem ?

Over berghond en ruimte, je gooid gewoon je kerel uit bed en dan berghond erin, vast heerlijk van de winter.

Geplaatst:

Wat leuk, Dalmatiër! Nou, volgens mij is dat best te doen, zolang het er geen 101 zijn . Ben benieuwd naar de foto´s als het zover is....!!

aangepast door Gast

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Maar even een aparte topic voor de honden die hier af en toe logeren. Terwijl er wordt gezocht naar een leuk baasje.

Na het weekend (de datum is nooit helemaal zeker) komt Dionysis hier logeren. Ik denk dat we hem Dio gaan noemen, want dat andere roept niet echt lekker

Hij mag hier lekker tot rust komen, leren hoe alles werkt in Nederland, en ondertussen zoeken we een leuk/lief/betrouwbaar baasje voor hem. Dus: mooie foto's maken, en filmpjes 'schieten'!

Hier alvast een sneakpeak: http://www.mirtos.nu/baas_gezocht_detail/gezocht_1316340816

Geplaatst:

Leuk dat je zoiets doet, ik zie dat op TV wel eens dat ze dat in Amerika ook doen

Omdat het kan.

Geplaatst:

Dionysis, dat is de Griekse god van de wijn

Geplaatst:
  • Auteur

Pluto had een zakje mee, met zijn favoriete snacks. Daar zaten gedroogde zwart/bruine peulen in, die hij heerlijk vond! Ook onze honden vonden ze erg lekker.

Na lang zoeken en vragen, blijken het de peulen van de Johannesbroodboom te zijn. Helaas groeit die hier niet! Had me toch leuk geleken.....

Geplaatst:

ik wens deze net zo snel een baas als Pluto !

Ben benieuwd of die peulen ook gezond zijn voor de hond, waarom heb je geen peul bewaard om te zaaien ?

Alles groeid hier, bedoel je niet winterhard ?

Geplaatst:

Hoi Jorieke, volgens mij kun je in de natuurvoedingswinkels wel Johannesbroodboompitten (scrabble) kopen. En anders wel het meel daarvan. Dan kun je misschien wel hondenkoekjes bakken

Geplaatst:

Ik heb even gegoogled en inderdaad zit Johannesbroodboompitten in biologische hondesnacks als smaakmaker trouwens ook in een diaree middel voor honden ook als smaakmaker.

En de boom is tot min 4 winterhard, zaaien gaat vrij makkelijk, best wel leuk eigenlijk een boom voor de hond.

Geplaatst:

Ja daar heb je gelijk in, maar hij draagt al vrij vroeg peulen na 5-6 jaar,

maar geen praktisch ding, wel leuk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.