Jump to content

pastinakensoorten

tine

Recommended Posts

Ik wil volgend jaar voor het eerst pastinaken verbouwen maar welke te kiezen? Deze rassen kwam ik tegen bij van der wal en vreeken: LANGE WITTE HOLKRUIN/ WHITE GEM BIO-GETEELD/ TRUE AND TENDER/'Exhibition Long/'The Guernsey'/Javelin' F1 / 'Albion' F1/'Gladiator' F1/'Lange Witte Holkruin

Hebben jullie ervaring met één van deze rassen? Zijn er bij die moeilijk kiemen?

ik heb ervaring met tender and true.

geen problemen mee gehad destijds op de moestuin.

pastinaak ontkiemt sowieso heeeeeeeeel langzaam (echt maanden) en kan verder ook goed in de grond blijven zitten/ bewaard worden.

heb destijds niets speciaals gedaan dan gewoon zaaien....elke 7,5 cm ongeveer een paar zaadjes en later uitdunnen op EEN (de sterkste)

Ik heb ook gelezen dat 'gladiator' erg goed scoort.

Heb deze dit jaar ook voor de eerste keer gezaaid.

Zeer goede opbrengst (gezaaid in april) en geniet er nog steeds van.

Ik heb wel nog geen ervaring met andere rassen, dus vergelijken kan ik (nog) niet.

veel success ermee!

Ik kweek ieder jaar Long de Guernsey..erg lekker + goede groeier...ja langzaam kiemen, zo langzaam dat ik al wel eens een tweede keer gezaaid had, ik wilde niet geloven dat het nog wel zou komen

Mijn buurvrouw heeft liever een ras dat niet zo lang is, ze vind het lastig oogsten(te diep), en het onderste eind eet ze toch niet

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gladiator werkte bij ons ook prima.

We hadden ook moeite te wachten, en na een keer goed google en hoe kiem pastinaakjes eruit zien pas veel te laat onkruid gewied. We hebben zelfs de uitgedunde planten weer uitgeplant, en ook deze deden het ook ok (misschien wat korter), al hadden ze een lange tijd nodig om weer goed aan te slaan.

Gerard