tine Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Ik wil volgend jaar voor het eerst pastinaken verbouwen maar welke te kiezen? Deze rassen kwam ik tegen bij van der wal en vreeken: LANGE WITTE HOLKRUIN/ WHITE GEM BIO-GETEELD/ TRUE AND TENDER/'Exhibition Long/'The Guernsey'/Javelin' F1 / 'Albion' F1/'Gladiator' F1/'Lange Witte HolkruinHebben jullie ervaring met één van deze rassen? Zijn er bij die moeilijk kiemen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 beste kun je de ras eigenschappen met google zoeken, en welk je aanspreek kies je zo doe ik dat met al de groente. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tine Posted October 24, 2011 Author Share Posted October 24, 2011 gelukt met google, gladiator komt er goed uit qua opkomst en opbrengst, bedankt voor de tip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 ja moet je even weten, bij mij springt er vaak ook wel 1 uit wat betreft raseigenschappen maar soms ook twee rassen en dan neem ik ze beide Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berti Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 ik heb ervaring met tender and true.geen problemen mee gehad destijds op de moestuin.pastinaak ontkiemt sowieso heeeeeeeeel langzaam (echt maanden) en kan verder ook goed in de grond blijven zitten/ bewaard worden.heb destijds niets speciaals gedaan dan gewoon zaaien....elke 7,5 cm ongeveer een paar zaadjes en later uitdunnen op EEN (de sterkste) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronald Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Ik heb ook gelezen dat 'gladiator' erg goed scoort.Heb deze dit jaar ook voor de eerste keer gezaaid. Zeer goede opbrengst (gezaaid in april) en geniet er nog steeds van. Ik heb wel nog geen ervaring met andere rassen, dus vergelijken kan ik (nog) niet.veel success ermee! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Ik kweek ieder jaar Long de Guernsey..erg lekker + goede groeier...ja langzaam kiemen, zo langzaam dat ik al wel eens een tweede keer gezaaid had, ik wilde niet geloven dat het nog wel zou komen Mijn buurvrouw heeft liever een ras dat niet zo lang is, ze vind het lastig oogsten(te diep), en het onderste eind eet ze toch niet Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerardw Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Gladiator werkte bij ons ook prima. We hadden ook moeite te wachten, en na een keer goed google en hoe kiem pastinaakjes eruit zien pas veel te laat onkruid gewied. We hebben zelfs de uitgedunde planten weer uitgeplant, en ook deze deden het ook ok (misschien wat korter), al hadden ze een lange tijd nodig om weer goed aan te slaan. Gerard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tine Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 zien opkomende pastinaken er uit als wortels? Hoe heb je een afbeelding van kiemende pastinaakzaden gevonden, ik kan het niet vinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Mij doet het blad aan smal-weegbree denken, nog rechter van groei. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerardw Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 zoeken met google afbeeldingen op parsnip seedling (engelsen zijn gek op pastinaak) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 zoeken met google afbeeldingen op parsnip seedling (engelsen zijn gek op pastinaak) dank je voor de tip...had wel handig geweest voordat ik ging wieden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts