Ya1993 Posted November 14, 2020 Share Posted November 14, 2020 Hey hey, Ik vroeg me net iets af wat misschien wel een domme vraag is maar aangezien ik er niets over terug vindt op Google wou ik toch eens een gok wagen. Zou een sierpompoen ook ingevroren kunnen worden? Indien ja, hoe snel zou het rottingsproces dan starten na het ontdooien? Een deel van mijn sierpompoenen halen het soms zelfs tot Maart voor ze echt beginnen rotten, ze weggooien voor ze slecht zijn vind ik te sneu maar door gebrek aan plaats in m'n appartement is het ook vreemd om nog 20 pompoenen tussen m'n kerstdecoratie te hebben liggen. Dus daar zoek ik nu dus een oplossing voor. Alle tips zijn welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted November 14, 2020 Share Posted November 14, 2020 Je bedoelt in blokjes snijden en dan invriezen? Dat kan met elke eetbare pompoen. Dan kun je de pompoen later opeten inderdaad. De pompoen in zijn geheel invriezen en dan later ontdooien en weer als sierpompoen ergens in je appartement neerzetten gaat niet helaas. Dat overleeft je pompoen namelijk niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted November 14, 2020 Share Posted November 14, 2020 Met een beetje geluk kan je ze tegen Kersttijd buiten bewaren en als de Kerstzooi weer weg is, meestal rond drie koningen weer binnen halen. De opwarming van de aarde heeft ook voordelen, hier heeft het rond die tijd al een aantal jaar niet gevroren. En anders even tegen de nachtvorst beschermen. Sommige soorten verdrogen en bewaren ook prima, zowel de sier als de consumptie pompoenen. Wij hebben bijv. muskaat pompoenen een jaar op zolder kunnen bewaren. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts