Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Appels


Bertmag56

Aanbevolen berichten

Bij vrienden van ons in Zuid Duitsland kregen wij ongeveer 20 kilo appels mee uit eigen tuin.

 

Deze appels komen van een hoogstam en de boom zat echt bomvol appels.

 

In de maand oktober zijn ze rijp en friszuur van smaak.

 

Ik heb enkele foto's gemaakt zie bijgaand!

 

Ze weten eigenlijk zelf niet wat voor soort het is en ik ook niet wie helpt mij uit de brand?

 

Welke appelsoort is dit?

 

Alvast bedankt!

 

Bert

resized_1185_83cad528f4671bb76ec18732b5a9118d.jpgresized_1185_4da0dd0a5f65e8566cd2721906b73ccf.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Notarisappel??? lijkt hij wel op ...is hij ook zacht naast fris zuur van smaak?

 

Bij een pomologisch genootschap weten ze vast meer. Soms doen die determinaties maar er zijn ontzettend veel soorten en rassen en soms weten ze het ook niet.

 

Ik heb dit jaar een foto gestuurd naar PGL en IKL maar nog geen uitsluitsel gekregen welke soort appel er bij buurman staat...Is ook een heel oud ras en lekker veel opbrengst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval geen Notarisappel, tenminste die van mij lijken hier absoluut niet op, die zijn eerst groen, en dan later meer gelig met wat rode streepjes/blosjes. En groter ook..het kan natuurlijk ook nog een bij ons niet bekende Duitse variant zijn!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...