hebeentuin Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 (edited) Beste lezer, Het is mijn bedoeling om een aantal bakken te maken voor de zoete aardappel. Ik krijg verschillende informatie tot mij over de te gebruiken afstand van een bataat. En in een bak is het wellicht weer anders. Zo lees ik dat men één aardappel plant in zo'n grote cementton. Maar in de grond staan ze wel dichter op elkaar. Zijn er ervaren bataat verbouwers op dit forum ? En wat zou een goede richtlijn zijn. Ik wil de bakken niet te groot maken. Maximaal 1 bij 1 m. Maar nog liever 75 bij 75 cm bijvoorbeeld. Ze komen op de stoep te staan. Kan ik daar dan twee of drie planten in kwijt? Ik wil toch zeker wel zes tot acht planten hebben. En misschien is de vorm van de bak ook wel bepalend. Bijvoorbeeld 75 bij 100 cm. Vier bakken is wel weer voldoende overigens. bij voorbaat dank. Edited December 7, 2020 by hebeentuin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 Onder andere Frans teelt ze in kuipen, neem hier vooral een kijkje: Vooral op de recentste paar pagina's zie je veel foto's van Frans. Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 Ik heb dit jaar 2 soorten zoete aardappel in een cementkuip en een waterton geteeld. Ben niet echt enthousiast over de opbrengst. Het heeft wel voordelen als je bijvoorbeeld veel last van woelmuizen hebt. En je houdt plaats over in de moestuin voor andere planten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts