Marinus Ros Geplaatst: 26 december 2011 Geplaatst: 26 december 2011 De ene rozemarijnsoort bevat al wat meer etherische olieen dan de andere, soms wat meer of minder van die of gene stof, maar je kan ervan uitgaan dat de intrinsieke medische eigenschappen over alle soorten heen bewaard blijven.Zo zal de ene soort al meer bloeien dan de andere, wat hoger worden of net wat lager blijven, enz.Overigens is er ook een uit Zuid-Duistland (Hegau) stammende soort die ongeveer net zo vorstbestendig is als de Arp variant.Ik vermeld hem hier wel als ik de naam terugvind. @geedee: Graag gedaan. Rozemarijn is echt wel niet te missen in de kruidentuin. Wel liever een plantje of stekje kopen in een betrouwbare kwekerij. Zaaien is niet echt productief en achteraf weet je nooit welke soort je nu wel hebt. De nomenclatuur is dan wel wat duidelijker als bij de verschillende tijmsoorten, het helpt niks als de heren verkopers om het even welk ras met het opschrift " Rosmarinus Officinalis" verpatsen.... Enfin, dat geldt voor vele plantensoorten. Kan ik me dus blauw aan ergeren. EDIT: voor het duitse ras: Rosmarinus Officinalis "Heilsberg" en googelen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.