Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Ik ben bezig met een ontwerp in een ommuurde tuin met 1 opening. Daarin wil ik dat zetten wat wat een beschutte plek en warmte nodig heeft.

De meest voorkomende windrichting in NL is Zuid West. En ik lees dat Noord Oost de koudste wind is. Waar ligt dat aan, en op welke richting zouden jullie de opening maken en waarom.

En welke planten zouden jullie daar in zetten, mag groot zijn: ik denk bijv. aan amandel, abrikoos, perzik. 
Evt een plant die heel sterk geurt, maar liefst eetbare. 

Geplaatst:

Ik zou me verdiepen in valwinden voordat je begint. Toen ik mijn schutting maakte, heb ik hem om die reden winddoorlatend gemaakt. Een dichte muur schijnt niet goed te zijn voor de planten er direct achter. 

De opening op het zuiden. Vanwege het licht, je komt dan altijd een tuin binnen die lonkt in het zonlicht. 

Geplaatst:

Bij mijn vorige huis vond de druif het fantastisch tegen de muur van een stenen schuurtje. Ochtend- en vroege middagzon, daarna geen direct zonlicht meer maar wel een lekker warme muur. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic