Geplaatst: 9 oktober 20259 Okt @woldistel Ik heb even gezocht, met name in het forumdeel over fermenteren, maar er is blijkbaar nog geen draadje over het zelf maken van tofu of tahoe.
Geplaatst: 9 oktober 20259 Okt 2 uren geleden, woldistel zei:Tofu-pers en stremselWat leuk! Ik ben benieuwd.
Geplaatst: 16 oktober 202516 Okt Ik heb vandaag 8 potjes op kunnen halen via marktplaats. Kan ik na 31 oktober aan de slag voor pompoenjam en/of pompoen chutney. Zo leuk.
Geplaatst: 16 oktober 202516 Okt Op marktplaats in onze woonwijk dit insectenhotel gescoord. Daar ga ik een mooi plekje voor zoeken in de tuin!
Geplaatst: 18 oktober 202518 Okt Ik heb van marktplaats 21 hardhouten plankjes gekocht, daar ga ik verhoogde moestuinbakken van maken. En omdat ik daarvoor toch de auto van mijn vrouw had, ben ik gelijk een heleboel emmers gekocht, ben bij 2 vestigingen van de Action geweest en heb daar de hele voorraad opgekocht, totaal heb ik 37 emmers. Geïnspireerd door Diana's mooie moestuin wil ik daar aardbeistekjes in laten groeien.En nog even 12 zakken potgrond gekocht bij de bouwmarkt om die emmers mee te vullen. Dat doe ik een andere keer, ik heb ze alleen neergelegd in de moestuin want ik had andere klussen te doen daar.
Geplaatst: 19 oktober 202519 Okt Die bouwemmers van de Action zijn fijn! Net een slag kleiner dan van de gewone bouwmarkt, maar groot genoeg ook voor pepers enzo. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 20 oktober 202520 Okt Het tomatenseizoen zit er weliswaar op, maar ik vond op Temu een grappig bordje .Ga ik op mijn kasje schroeven.Edit : en hij hangt ! 21 oktober 202521 Okt aangepast door driepinter
Geplaatst: 25 oktober 202525 Okt Gisteren kwamen deze bestelde zaden aan. Sorry foto op z'n zij. Deze waren dit jaar allemaal opgekomen. Kristalsla, dille, spinazie, klimcourgette, paarse wortelen en oranje wortelen, rode biet, lenteui
Geplaatst: 25 oktober 202525 Okt Deze rozenboog nieuw in doos gescoord voor een prikkie op marktplaats. Volgend jaar mogen daar de pompoen en olijfkomkommer langs gaan groeien! Mijn lieve mannetje heeft 'm gelijk voor mij in elkaar gezet vanmiddag. En daarna saampjes een plekje gezocht in mijn moestuintje. 💚
Geplaatst: 25 oktober 202525 Okt Dat is leuk en een mooie plek ook zo te zien, lekker beschut. Wat een leuk schilderijtje met de vogels.
Geplaatst: 25 oktober 202525 Okt 4 uren geleden, Janie zei:Deze rozenboog nieuw in doos gescoord voor een prikkie op marktplaatsGááf! En een beetje jaloers. Ik zoek ook al een tijdje naar zoiets op Mp. Maar lukt vast nog wel. En anders geniet ik gewoon mee met jouw foto’s! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 25 oktober 202525 Okt Gisteren kwamen deze spulletjes binnen. Ik heb er al zo zin in, terwijl dit seizoen nog niet eens klaar is. Er staat nog genoeg.Deze zaden had ik al besteld vanaf half juli. Sommige al gebruikt. 25 oktober 202525 Okt aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 25 oktober 202525 Okt Mooie selectie zaden Petra. De gele bieten heb ik een tijdje geleden ook gekocht. Ik ben daar erg benieuwd naar.
Geplaatst: 25 oktober 202525 Okt Maar jij hebt ze nog niet geprobeerd? Ik hoorde het van mijn vriendin dat die lekker zijn en dan een soepje maken met gember.
Geplaatst: 26 oktober 202526 Okt 4 uren geleden, Tanja65 zei:Ik zoek ook al een tijdje naar zoiets op Mp. Maar lukt vast nog wel.Ik had wel geluk hoor met deze aankoop. Hij stond net op marktplaats en ik kon al snel een deal sluiten. Rustig blijven rondkijken op marktplaats en het komt vanzelf op je pad!
Geplaatst: 26 oktober 202526 Okt 3 uren geleden, Gitta zei:De gele bieten heb ik een tijdje geleden ook gekocht. Ik ben daar erg benieuwd naar.Ik heb vorig jaar gele bieten in mijn tuin gehad en is mij goed bevallen. De smaak vind ik echt super. 26 oktober 202526 Okt aangepast door Janie
Geplaatst: 26 oktober 202526 Okt 14 uren geleden, Tanja65 zei:Gááf! En een beetje jaloers. Ik zoek ook al een tijdje naar zoiets op Mp. Maar lukt vast nog wel. En anders geniet ik gewoon mee met jouw foto’s!Straks in het voorjaar heeft de Lidl ze vast weer.
Geplaatst: 26 oktober 202526 Okt Misschien eens kijken bij een bazar. Hier in Duitsland heb je vele bazars en dit soort snufjes, maar misschien dat je ze in Nederland ook wel kunt vinden.Waarschijnlijk weer in het voorjaar als iedereen weer in de tuin gaat beginnen.
Geplaatst: 28 oktober 202528 Okt Op 2-10-2025 om 13:41, Dahli zei:Oh wat een fijne aankopen @woldistel 😍! Ik zou alles zo willen 😊. Rijstkoker is mijn op één na beste keukending (op nummer 1 staat het koksmes).Ik moet nog achter de diamantplaatjes aan op alix. Zodat ik de nieuwe klant prijskrijg, lol. Voordat ik mijn koksmesje ga gebruiken en een fatsoenlijke pe500 snijplaat. Niet die schilferende miniplaatjes of de middelgrote pp plaatjes van action of lid (die dikkere, duurdere van die ketens) . Amazon.nl had mesje zo goedkoop dat ik er nanohydroxyapartiet tandenpasta bij moest bestellen om aan de 20 te komen. Andere kleurtjes waren, bijna het dubbele. Kom je op net geen dertig, dus ze krijgen toch weer uit je, lol.[img]https://i.postimg.cc/VvSPS8TP/IMG-4104.jpg[/img]Qua passeer zeven, we moeten een gegalvaniseerde metalen hebben uit de jaren 70, maar al jaren onvindbaar. Ik eentje op een rommelroute gekocht, maar kunstof dus nokjes beleken klein beetje versleten, dus alles schoof uit/in elkaar. Zeef en lepel. kwam ik op rommelmarktje een nieuwe metalen tegen, dus die heb ik nu ongebruikt liggen, anders is het 3 euro voor goede doel... 28 oktober 202528 Okt aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 28 oktober 202528 Okt Op 25-10-2025 om 22:09, Tanja65 zei:Gááf! En een beetje jaloers. Ik zoek ook al een tijdje naar zoiets op Mp. Maar lukt vast nog wel. En anders geniet ik gewoon mee met jouw foto’s!Marktplaats≥ Tuinboog 200x204cm | Retourdeal | 60% Korting — Tuinhek...Jouw tuin verdient grandeur, en nu voor een spotprijs! Deze vidaXL Tuinboog met 60% korting is een buitenkans. Deze tuinboog is een perfecte keuze voorMarktplaats≥ Tuinboog donkergroen | Tweedekansje — Tuinhekken en Hek...Je tuin verdient deze vidaXL Tuinboog! Scoor hem nu met 40% korting en transformeer je buitenruimte.Deze hoogwaardige vidaXL Tuinboog, perfect voorArnhem vast ver weg, ondank jij ook bijna in Duisland zit;-).Marktplaats≥ Rozenboog of klimhulp nieuw in doos — Overige Tuin en T...Tectake rozenboog nieuw in doos.Kleur groen, afmetingen 240x140x40 cmKlimhulp voor rozen of klimplanten 40x200x40 cm. Prijs is per stuk 28 oktober 202528 Okt aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 28 oktober 202528 Okt Op 25-10-2025 om 22:48, Petrasmoestuin zei:Maar jij hebt ze nog niet geprobeerd?Nee, ik had toen net de chioggia bieten gezaaid. Maar komend seizoen ga ik ze zaaien. Ik ben benieuwd.
Geplaatst: 29 oktober 202529 Okt Ik heb er eigenlijk veel meer voor betaald dat ik zou willen, maar aangemoedigd door mijn goede tomatenoogst afgelopen jaar heb ik nu originele mason jars besteld van Ball. Ik had dit jaar allerlei potjes gespaard maar die hadden allemaal weer verschillen in formaat dekseltje, en ik had ook al wat Chinese mason jars bij Temu vandaan voor goedkoper , maar het was wel een allegaartje en ik dacht laat ik nu voor eens en voor altijd goede kwaliteit potjes van 1 merk in huis halen. Ik heb 24 potjes van 16oz (454ml ??) en 32 van 8oz. En ergens in de komende maanden ga ik een pressure canner aanschaffen zodat ik het komend ook boontjes of wat dan ook kan conserveren. Het is even een investering maar hopelijk heb ik er dan jaren plezier van.Edit, nu ik toch bezig ben met verbrassen, toch ook maar een paar grote potten erbij van bijna een liter 29 oktober 202529 Okt aangepast door driepinter
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.