Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Formaat kas

Merle

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Wij zijn een paar maanden geleden verhuisd naar een nieuwe woning, waar we een nieuwe moestuin gaan realiseren voor aankomend seizoen. We hebben eerder met een combinatie van moestuinbakken en traditionele moestuin gewerkt, maar wat kleine foliekassen. Leuk om een paar maanden in het jaar uit eigen tuin te eten, maar momenteel willen we kijken om bijna het jaar rond te verbouwen. We hebben 1,3 hectare eigen grond, en willen er naartoe werken dat we straks voldoende hebben voor ons gezin van 6.

Nu ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe kas, maar twijfel erg over het benodigde formaat. Ik heb nooit eerder een tuinkas gehad. Is er iemand die kan adviseren over het meest passende formaat? Dat maakt het orienteren al een stuk gemakkelijker :)

Alvast bedankt!

hoe groter hoe beter 😄 als je het kunt vinden een MP kas van 4x5x2,5 meter, anders naar budget, liefst glas, evt goed poly; wateropvang, etc.

voor 2 personen en wat grote kinderen en kleinkinderen hier een kasje van 2x3 meter, glas, stahoogte, met oppotplank en ook een aanbouwkasje van 2x3 meter e een thuisschuur met grote ramen en doorzichtig dak

we doen ook steeds meer in de kas: tomaat, komkommer, spinazie, tuinkers, bloemkool weeuwen, pepers, thai groenten en kruiden, bloemen, opkweek, abrikoos binnenkort