Adrielle Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Hoi hoi iedereen! Ik kijk al een paar jaar mee en sommige van jullie zullen mij mischien herkennen van een vraag of reactie, maar door omstandigheden heb ik eigenlijk altijd alleen meegelezen. Nou, hopelijk komt daar dit jaar verandering in! Om me even voor te stellen: ik ben Adriëlle, 21 uit een dorp in Noord Holland. Ik tuinier onder het gezelschap van 2 honden, Beer en Bippie, en soms mijn moeder. Wij wonen in een rijtjeshuis met een extra strook tuin aan de zijkant, dus ongeveer 3 keer zo groot als de buren haha. Binnenkort word onze serre (2.60 x 3.10) geplaatst dus ik mag bijna weer zaaien!! Tot nu toe hebben wij eigenlijk altijd alleen de 'standaard' dingen gekweekt, zoals paprika/pepers/tomaten uit de supermarkt etc. Als iemand leuke suggesties heeft hoor ik dat graag! Ook staat het omgooien van de siertuin op de planning voor dit jaar. Voor de voortuin (dikke klei) denken wij heel naief over een soort cottage garden, dus ben benieuwd. Onze focus ligt op planten die zo veel mogelijk beestjes aantrekken, maar ook hierbij zijn we heel klein gebleven en staan we wagenwijd open voor suggesties. We zijn afgelopen jaar wel begonnen met een composthoop, en er is een lading geitenmest onderweg voor de klei, dus hopelijk zal het iets helpen. Foto's van de tuin zullen volgen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harms1 Posted January 14, 2021 Share Posted January 14, 2021 Voor (zware) kleigrond raad ik sowieso aan om (grof) zand en compost door de grond te mengen...afhankelijk van de ligging zou je kunnen kiezen voor planten uit de bijen top tienhttps://www.tuincentrumrebel.nl/nieuws/524/top-10-bijenplantenSucces 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Old Rose Posted January 14, 2021 Share Posted January 14, 2021 klinkt goed joh, heerlijk bezig zijn in de tuin, groot of klein. Cottage garden..wow, ik ben heel benieuwd naar de fotos. 1 Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted January 15, 2021 Share Posted January 15, 2021 🖐️ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eefjes-Moestuin Posted January 15, 2021 Share Posted January 15, 2021 welkom Quote Eefjes Moestuin - https://www.youtube.com/channel/UCKv5j8NfhwIK0UnGV-fd9DQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 Welkom, En kom maar op met die foto's. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 19, 2021 Share Posted January 19, 2021 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
y-cam Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 veel plezier en succes gewenst in de moestuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 Welkom Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts