Jump to content

suikerprijs

greetje11

Recommended Posts

Wat zijn wij toch een stel schapen met ons 7 miljard!

Food-Info[/url]"]Tegenwoordig wordt soja voornamelijk geteeld in de Verenigde Staten, Brazilië en Argentinië. Meer dan de helft hiervan is genetisch gemodificeerd, zodat ze immuun zijn voor onkruidbestrijdingsmiddelen. Hierdoor kunnen sojaplanten voordelig verbouwd worden.

De populariteit van soja neemt vooral de laatste jaren in de Westerse landen toe. Deze stijgende populariteit komt door een reeks vermeende gezondheidsvoordelen van soja. Met name de gezondheidsbevorderende effecten van isoflavonen staan in de belangstelling. Soja is een zeer rijke bron van isoflavonen...

Ofwel we passen het gewas genetisch aan zodat we lekker kunnen spuiten tegen 'onkruid' om zo geld te besparen op de productie, want deze combinatie komt ten goede van onze gezondheid... En dan hebben we het nog niet gehad over de grondwinning voor de teelt van Soja in bijv. Brazilië... lees meer>>

Nou ja, ik vind het altijd wat dubbel. Ik bedoel: je kunt ook zeggen dat het mooi is, dat ze zo iets uitvinden, omdat er toch wel steeds meer mensen moeten worden gevoed. Biologisch, met beestjes en natuurlijke vijanden van de vijanden van je gewas, voed je echt niet zoveel mensen.

Maar ik ben wel blij dat ik lekker alles van eigen land (ga) telen en eten.

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

ik ook...en als ik zo al die verhalen lees vind ik het zelf telen nog fijner...

ik heb ondertussen ook suikerbieten gescoord een van mijn "tuinburen" is ermee opgehouden en op zijn landje stonden suikerbieten! en zo komt jan splinter door de winter

ik ga dus binnenkort proberen suikersiroop á la Jorieke te maken

Nou ja, ik vind het altijd wat dubbel. Ik bedoel: je kunt ook zeggen dat het mooi is, dat ze zo iets uitvinden, omdat er toch wel steeds meer mensen moeten worden gevoed. Biologisch, met beestjes en natuurlijke vijanden van de vijanden van je gewas, voed je echt niet zoveel mensen. Maar ik ben wel blij dat ik lekker alles van eigen land (ga) telen en eten.

"Tenzij we ons allen tot het Hindoeisme zouden bekeren of in minder extreme mate gewoon wat minder vlees zouden eten.", sprak de carnivoor...

ik ook...en als ik zo al die verhalen lees vind ik het zelf telen nog fijner... Ik heb ondertussen ook suikerbieten gescoord . Een van mijn "tuinburen" is ermee opgehouden en op zijn landje stonden suikerbieten! En zo komt jan splinter door de winter . Ik ga dus binnenkort proberen suikersiroop á la Jorieke te maken

Gaaf! Ben je van plan een soort verslag uit te gaan brengen? Ik ben wel benieuwd .

Succes.

Edited by Guest

Haha dat is ook een favoriete uitspraak van mijn vader, over mij: Zo komt Jan Splinter door de winter

haha, en mijn moeder zegt dat altijd over mij ik had het al eens gezegd: volgens mij zijn we echt stiekem 'ergens' familie hoor!

@Zen, het recept komt van Jorieke. ze heeft (zo ongeveer) al een verslagje gemaakt!

maar als je eventjes langs komt mag je gerust komen proeven