Zengrow Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 En zo zullen er veel produkten zijn. Door onwetendheid, door niet genoeg info is mijn ecologische voetafdruk veel, veel groter dan ik zelf kan vermoeden.Zeker als je bedenkt dat er in 60% van de supermarktproducten soja is verwerkt.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 ik vraag me regelmatig af hoe die soja d'r in is gekomen....ik heb daar toch zeker niet om gevraagd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zengrow Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 Misschien als alternatief op de dierlijke (dus duurdere) eiwitten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 Tja... goedkoper he? Als vervanging van bijv. zonnebloemolie, als voer voor de dieren die je weer eet, dat soort dingen. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zengrow Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 Wat zijn wij toch een stel schapen met ons 7 miljard! Food-Info[/url]"]Tegenwoordig wordt soja voornamelijk geteeld in de Verenigde Staten, Brazilië en Argentinië. Meer dan de helft hiervan is genetisch gemodificeerd, zodat ze immuun zijn voor onkruidbestrijdingsmiddelen. Hierdoor kunnen sojaplanten voordelig verbouwd worden. De populariteit van soja neemt vooral de laatste jaren in de Westerse landen toe. Deze stijgende populariteit komt door een reeks vermeende gezondheidsvoordelen van soja. Met name de gezondheidsbevorderende effecten van isoflavonen staan in de belangstelling. Soja is een zeer rijke bron van isoflavonen...Ofwel we passen het gewas genetisch aan zodat we lekker kunnen spuiten tegen 'onkruid' om zo geld te besparen op de productie, want deze combinatie komt ten goede van onze gezondheid... En dan hebben we het nog niet gehad over de grondwinning voor de teelt van Soja in bijv. Brazilië... lees meer>> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted November 27, 2011 Share Posted November 27, 2011 Nou ja, ik vind het altijd wat dubbel. Ik bedoel: je kunt ook zeggen dat het mooi is, dat ze zo iets uitvinden, omdat er toch wel steeds meer mensen moeten worden gevoed. Biologisch, met beestjes en natuurlijke vijanden van de vijanden van je gewas, voed je echt niet zoveel mensen.Maar ik ben wel blij dat ik lekker alles van eigen land (ga) telen en eten. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 ik ook...en als ik zo al die verhalen lees vind ik het zelf telen nog fijner...ik heb ondertussen ook suikerbieten gescoord een van mijn "tuinburen" is ermee opgehouden en op zijn landje stonden suikerbieten! en zo komt jan splinter door de winter ik ga dus binnenkort proberen suikersiroop á la Jorieke te maken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zengrow Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 (edited) Nou ja, ik vind het altijd wat dubbel. Ik bedoel: je kunt ook zeggen dat het mooi is, dat ze zo iets uitvinden, omdat er toch wel steeds meer mensen moeten worden gevoed. Biologisch, met beestjes en natuurlijke vijanden van de vijanden van je gewas, voed je echt niet zoveel mensen. Maar ik ben wel blij dat ik lekker alles van eigen land (ga) telen en eten. "Tenzij we ons allen tot het Hindoeisme zouden bekeren of in minder extreme mate gewoon wat minder vlees zouden eten.", sprak de carnivoor... ik ook...en als ik zo al die verhalen lees vind ik het zelf telen nog fijner... Ik heb ondertussen ook suikerbieten gescoord . Een van mijn "tuinburen" is ermee opgehouden en op zijn landje stonden suikerbieten! En zo komt jan splinter door de winter . Ik ga dus binnenkort proberen suikersiroop á la Jorieke te maken Gaaf! Ben je van plan een soort verslag uit te gaan brengen? Ik ben wel benieuwd .Succes. Edited November 28, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Haha dat is ook een favoriete uitspraak van mijn vader, over mij: Zo komt Jan Splinter door de winter Het is echt wel leuk om eens te maken, dat 'suiker' (stroop...) Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 Haha dat is ook een favoriete uitspraak van mijn vader, over mij: Zo komt Jan Splinter door de winter haha, en mijn moeder zegt dat altijd over mij ik had het al eens gezegd: volgens mij zijn we echt stiekem 'ergens' familie hoor! @Zen, het recept komt van Jorieke. ze heeft (zo ongeveer) al een verslagje gemaakt!maar als je eventjes langs komt mag je gerust komen proeven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts