Sanderv Posted February 7, 2021 Share Posted February 7, 2021 Hallo, Ik ben sinds een jaar of 2 mijn stadstuin aan het omvormen tot fruittuin. Nu ben ik hiervoor op zoek naar een soreli kiwi. Heb al een mannelijke atlas en een griekse tsechelidis groene kiwi. Als iemand mij aan een soreli kan helpen, laat maar horen. Groeten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AshaiRey Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 De Atlas kan de Soreli niet bestuiven omdat die niet gelijktijdig bloeien. Voor een Soreli wordt vaak een Belén aanbevolen maar ook die is een paar weken te laat. Ik heb nog geen goede bestuiver kunnen vinden voor een Soreli. Quote Groetjes,Bram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanderv Posted February 10, 2021 Author Share Posted February 10, 2021 Bedankt voor de info. Zal verder zoeken welke mannelijke plant beste succes geeft in combinatie met soreli. Desnoods experimenteer ik met verschillende mannelijke rassen bij te enten op de atlas plant zodat ik kan experimenteren en plaats besparend kan uitzoeken welke best geschikt is voor de Soreli. Voorlopig wel enkel ervaring met enten peer en vijgen, maar leuk om bij ander fruitras uit te zoeken welke periode/manier meest geschikt is. Maar zoektocht naar soreli gaat verder ondertussen, Gele kiwi's vallen hier best in de smaak Zowel tips voor planten als nethout zijn welkom. Groeten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AshaiRey Posted November 19, 2021 Share Posted November 19, 2021 Fruit-Kiwi (kwekerijdezoetewei.be) Quote Groetjes,Bram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts