Borsalino Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 In een ver verleden had ik 2 glazen serre's die ik verwarmde tegen nachtelijke vriestemperaturen in het voorjaar met een petroleumkachel. Toen is het na de eerste nacht al misgegaan, alle planten hingen slap-dood. Zou nu ik terug een glazen serre heb deze willen verwarmen tegen nachtvorst in het voorjaar.Elektriciteit heb ik niet, dus niets wat zelfs maar een beetje stroom nodig heeft voor bv een ventilator Daar ik als de dood ben voor petroleumkachels had ik propaangas in gedachten. Nu zijn er wel petroleumkachels met schouwaansluiting, doch vrees dat die stroom nodig hebben om de lucht aan te zuigen Er zijn nu ook petroleumkachels met infrarood, weet niet wat hierbij te bedenken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Ik weet niet waarom je planten zijn dood gegaan, maar ik heb vorige winter continu en nu ook alweer week of wat een petroleum kachel aan staan en kas staat goed vol planten gebeurd niks, deze branders zijn ook speciaal hiervoor ontworpen en tevens voor dierenverblijven in de winter ik geloof niet dat het hieraan bij je gelegen heeft.Wel is het zaak om pure petroleum te gebruiken wat gewoon bij lampenolie in supermarkt het geval is, deze is reukloos en geeft geen rare stoffen af. Mogelijk heb je toen geen zuivere petroleum gebruikt ? Van het merk Parasene zijn mooie petroleum kas verwarmingen tekoop die denk ik ook zuinig zijn in gebruik. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted November 22, 2011 Author Share Posted November 22, 2011 Kan misschien combinatie geweest zijn slechte brandstof en slechte kachel.Het was een soortgelijk model, koste niet veel dat weet ik nog wel en het stonk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Das inderdaad niet goed is echt reukloos ik ruik niks in de kas.Vanderwal verkoopt de parasene modellen, zijn niet goedkoop ofzo maar ik denk wel dat je ze heel lang goed gebruiken kan, ze zijn ook in verschillende modellen te koop want ik denk dat jij mischien wel de grootste nodig hebt.Ik dacht die op plaatje is ook duur maar valt wel mee als je de tekst leest best groot ding met redelijke groot oppervlakte bereik. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zengrow Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Op het peperforum heb ik gelezen dat je waxinelichtjes kan gebruiken. Mensen uit de fruitteelt weten hier misschien meer over.harunobu[/url]"]Heb het zelf nooit geprobeerd. Maar een waxinelichtje geeft in de hele nacht iets van 2000 joules af en je hebt ongeveer 1000 joules nodig om 1000 liter lucht 1 graad warmer te krijgen. Omdat er ook water in de lucht zit en omdat de temperatuur in de kas al hoger is en moet gaan dalen en hoeveel zo een kas isoleert is het niet te doen om exact te voorspellen wat het effect is op de temperatuur van de kas dmv een waxinelichtje. Dus met wat rekenen en experimenteren... kan je beginnen ondernemen in een romantische B&B voor plantenliefhebbers En heb je al een thermostaatschakelaar met een elektrisch blaaskacheltje overwogen, zo een van 20E. Het is enkel als bewakingsmechanisme bedoelt toch, mocht het beginnen vriezen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts