EvaB65 Geplaatst: 20 maart 2021 Geplaatst: 20 maart 2021 Ik heb o.i.kers voorgezaaid, maar ze groeien nu al m’n kweekbak uit. Ik las echter dat je ze pas de vorst buiten kan uitplanten. Wanneer is dat? Kan ik ze in april buiten zetten? of kan ik de zaailingen in mijn plastic kweekkas buiten zetten om de groei iets t remmen? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 maart 2021 Geplaatst: 20 maart 2021 Na half mei is de kans op vorst erg klein, dat is meestal de tijd dat je dat soort planten uitplant. Of je zaait ze al even daarvoor ter plekke zodat ze rond of na die tijd boven de grond komen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
EvaB65 Geplaatst: 20 maart 2021 Auteur Geplaatst: 20 maart 2021 Dat snap ik, maar te doen met de zaailingen die nu in potjes staan? In de koude kas maar? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 maart 2021 Geplaatst: 20 maart 2021 Daar kan het ook nog flink koud worden, maar dan zijn ze meteen geremd Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Flup Geplaatst: 20 maart 2021 Geplaatst: 20 maart 2021 Dat is eigenlijk wat te vroeg voorgezaaid. Normaal zaai je die vanaf half april voor, dan zijn ze groot genoeg om ze na IJsheiligen (half mei) buiten te kunnen planten. Na half mei is de kans op nachtvorst praktisch 0 en is de bodem ook al beter opgewarmd in de tuin. Nu kun je ze het beste zo koud mogelijk wegzetten op een plek met heel veel licht! Geen vorst, maar zo'n 10 graden. Quote
EvaB65 Geplaatst: 25 maart 2021 Auteur Geplaatst: 25 maart 2021 (aangepast) oke, dan zet ik ze overdag in de koude kas en 's nachts haal ik ze binnen. 25 maart 2021 aangepast door EvaB65 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.