EvaB65 Geplaatst: 20 maart 2021 Geplaatst: 20 maart 2021 op ons kleine stukje grond willen we gaan verbouwen: snijbiet, raapstelen, sugar snaps, tomaten, courgette en koolrabi. nou heb ik één tunnel gekocht. Maar voor welke groente kan ik deze het beste gebruiken? Voor de sugarsnaps (tegen vogelvraat) of voor de bladgroente (tegen slakken)? En kan ik de tunnel ook gebruiken als vorstbescherming, of is het puur tegen vraat? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 maart 2021 Geplaatst: 20 maart 2021 Wat bedoel je precies met een tunnel? Heb je een foto of een voorbeeld online? Zit er plastic op, of is het anti-insectendoek? Ik maak elk jaar een tunnel van buizen en insectendoek, daar teel ik kolen en uien en wortels in. Anders heb ik (veel) last van de koolvlieg, wortelvlieg en uienvlieg of mot of wat voor een beestje het ook is 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
EvaB65 Geplaatst: 20 maart 2021 Auteur Geplaatst: 20 maart 2021 Ja dat bedoel ik. Dat laat wel regen door? En als erbij wilt sla je t even open en dan weer dicht? hoe lang laat je die tunnel staan? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 maart 2021 Geplaatst: 20 maart 2021 Ja dat laat wel regen door, het is doek met hele kleine gaatjes. Nou regent het hier al 3 jaar erg weinig in het groeiseizoen dus ik geef veel water en dat gaat ook gewoon goed. Het helpt niet echt tegen slakken, die kunnen zich goed verstoppen in zo'n tunnel en dan kunnen ze ook niet gepakt worden door hun natuurlijke vijanden. Je slaat hem inderdaad 'even' open als je er in wilt werken. Eerder had ik meerdere doeken van Ikea en die overlapten overal. Nu heb ik wat meer geld uitgegeven en een lang stuk besteld voor hoe lang ik mijn tunnel altijd wel wil hebben. Maar er niet helemaal over nagedacht dat je dan ook een veel groter stuk los moet maken voordat je er bij kunt om een bloemkool te oogsten bijv. Nou ja... Ik zet de tunnel zo ergens in april op, en breek hem pas uhm, eind september af denk ik. Of oktober? Ik zou het eens terug moeten zoeken. Als de palmkolen te groot worden zeg maar. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Flup Geplaatst: 20 maart 2021 Geplaatst: 20 maart 2021 Ik gebruik die tunnels voor de prei. Hier heb ik last van de preimineervlieg en die komt niet door het tunnelgaas (zeeeeer fijnmazig) heen. Regen ook niet, dus ik moet helaas wel bijgieten. Quote
tuinLB Geplaatst: 20 maart 2021 Geplaatst: 20 maart 2021 Ik gebruik de tunnel voor uien. Heb al een paar jaar last van de uienvlieg en probeer dat zo te voorkomen.dit is voor mij het eerste jaar dat ik zo'n tunnel gebruik, dus moet nog zien wat het resultaat ervan is. Heb de materialen liggen om nog 1 tunnel te maken. Ik weet nog niet precies wat daar onder gaat maar ik vdenk dat er kolen onder komen als het rupsen seizoen weer begonnen is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.